شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

مشاور حقوقی سازمان سینمایی:

کارگردانان فیلم‌های تحریمی برای پیگیری قضایی خسارتشان به سازمان سینمایی مراجعه نکردند

ابتهاج

سینماپرس-گروه سینما/ابتهاج در مورد حمایت سازمان سینمایی از فیلم های تحریمی گفت: اگر کارگردان های که فیلم های آنها تحریم شده بخواهند خسارت بگیرند یا شکایت کنند سازمان سینمایی آمادگی هرگونه کمک به آنها را دارد ولی تا کنون هیچ صحبتی از سوی آنها مبنی بر پیگیری قضایی و قانونی انجام نشده است.

بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمای ایران درباره فیلم های تحریمی حوزه هنری یا هر نهاد دیگری در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت: اگر کارگردان های که فیلم های آنها تحریم شده بخواهند خسارت بگیرند یا شکایت کنند سازمان سینمایی آمادگی هرگونه کمک به آنها را دارد ولی تا کنون هیچ صحبتی از سوی آنها مبنی بر پیگیری قضایی و قانونی انجام نشده است.

 

وی در مورد مالکیت سینما ها و توجیه قانونی اکران نکردن فیلم ها اضافه کرد:کسانی که سینما دارند حتی اگر فرد به صورت شخصی باشد باید حواله اکران سازمان سینمایی را بپذیرد اما اگر نخواهد فیلمی را اکران کند حق ندارد تبلیغات منفی و حاشیه سازی برای فیلم انجام دهد.

 

وی ادامه داد :کاری که حوضه هنری کرد به این دلیل غیر قانونی است که حواله اکران را که از سوی سازمان سینمایی صادر شده شده بود با حاشیه سازی ها و تبلیغات منفی رد کرد و به نوعی اعلام کرد که حواله اکران فیلم ها رسمی نیست و وجاهت قانونی ندارد .

 

وی خاطر نشان کرد :سازمان سینمایی برای هر تصمیمی که می گیرد حساسیت های بالایی را به خرج مدهد و برای دادن حواله اکران این حساسیت ها چند برابر می شود. یعنی رئیس سازمان سینمایی جوانب مختلف را می سنجد تا اجازه اکران صادر کند و اگر کسی بخواهداعلام کندکه این حواله نباید صادر می شد شخص وزیر است و نه دیگر سازمان ها و نهاد ها .زیرا در قانون نیز آمده است که سازمان ها و وزارت خانه ها باید تصمیمات یکدیگر را بپذیرند.

 

ابتهاج عنوان کرد: ما در دوره گذشته و در دولت دهم روی امضای رئیس سازمان سینمایی ایستادیم و فیلم ها را با مخالفت هایی که روی آن می شد تا روز آخر اکران روی پرده نگه می داشتیم. همچنین سازمان سینمایی شکایت هایی را علیه انصار حذب الله تنظیم کرد و روندمخالفت آنها را قانونی پیگیری کرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: اگر سینما گرانی که فیلم های آنها تحریم شده یا علیه آن تبلیغات منفی صورت پذیرفته هر زمان به سازمان سینمایی برای رسیدگی قضایی مراجعه کنند این سازمان در حمایت آنها دریغ نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.