«علی اصغر شادروان» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه چرا اکثر لوکیشن های فیلم های سینمای ایران در تهران است و ما کمتر شاهد ساخت فیلم در شهرستان ها هستیم، اظهار داشت: متاسفانه چه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و چه بعد از آن همه عوامل و دست اندرکاران سینما در تهران متمرکز شده اند.
وی در ادامه افزود: به طور مثال تائید سناریو و فیلمنامه، تجهیزات استودیوها، مراحل فنی بعد از اتمام فیلمبرداری ، گروه پروانه ساخت و نمایش و پوزتیو همه در تهران مسقر هستند و فیلمسازان هم به ناچار ترجیح می دهند آثارشان را در تهران بسازند.
کارگردان «یوسف هور» در ادامه افزود: یکی از عوامل مهم دیگر این بحث بازیگرها هستند که برای بازی در یک فیلم در شهرستان دستمزد بیشتر مطالبه می کنند و کمتر دوست دارند در شهرستان بازی کنند و این دستمزد بالا باعث می شود که سرمایه فیلم باز نگردد.
شادروان تصریح کرد: از طرفی دولت کمتر به تولید در شهرستان بها می دهد در نتیجه اکثر فیلمسازها شهرستانی مجبور می شوند به تهران کوچ کنند و این کوچ کردن خیلی وضعیت جالبی نیست. به طور مثال خود من اصالتاً خوزستانی هستم اما به دلائلی که عرض کردم به تهران آمدم و حالا در وضعیت منفعلی به سر می برم.
کارگردان «تیرباران» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: عوامل این بحث بنیادین سینما با کارشناسی دقیق می توان در چند شهرستان مثل : مشهد، اصفهان و ...که پتانسیل این کار را دارند متمرکز شد تا شاهد تنوع در لوکیشن ها و فیلم های سینمای ایران باشیم.
ارسال نظر