جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۰

در گفت‌وگو با سینماپرس عنوان شد؛

جامی: امیدوارم "مرواریدهای خلیج فارس" و رشادتهای نیروی دریایی در جشنواره سی و دوم دیده شود

حسین قاسمی جامی*

«مروارید های خلیج فارس» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و در واقع فیلم مجالی است برای دیدن کار و سختی و زندگی افراد نیروی دریایی جمهوری اسلامی و رشادت آنها را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمای «مروارید های خلیج فارس» به کارگردانی حسین قاسمی جامی  و تهیه کنندگی داود حیدری که یکی از معدود فیلم های جنگی رزمی سینمای ایران است و روی دریا ساخته شده است آخرین مراحل فنی را طی می کند تا با کیفیت مطلوب به جشنواره فیلم فجر برسد.

حسین قاسمی جامی کارگردان فیلم سینمای «مروارید های خلیج فارس» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: مجید انتظامی موسیقی فیلم را می سازد و جلوه های ویژه به صورت رایانه ای  توسط  محسن شریفی انجام می شود.همه این مراحل به موازات هم پیش می رود و ما تا به حال موفق نشده ایم نسخه ای کامل را به دفتر جشنواره فجر ارسال کنیم اما امیدوارم با انجام این مراحل بتوانیم فیلم را با کیفیت مطلوب به دفتر جشنواره ارسال کنیم.

وی ادامه داد:«مروارید های خلیج فارس» را در ۴۵ جلسه فیلمبرداری گرفتیم. شرایط آب و هوا خیلی ما را اذیت کرد و این ۴۵ جلسه را در ۲ ماه فیلمبرداری گرفتیم. خیلی شرایط سختی بود ولی گروه و عوامل خیلی زحمت کشیدند و نزدیک به ۱۵ روز در بین این دو ماه مجبور بودیم برنامه را عقب بیاندازیم.

قاسمی جامی گفت: در ابتدا ۵ فیلم مستند را قرار بود برای اداره عقیدتی سیاسی ارتش  با همکاری موسسه فرهنگی هنری شاهد ساختیم و این قابلیت را داشت که یک فیلم سینمایی شود.داستان «مروارید های خلیج فارس» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و در واقع فیلم مجالی است برای دیدن کار و سختی و زندگی افراد نیروی دریایی جمهوری اسلامی و رشادت آنها را نشان دهیم.

وی افزود: این فیلم محصول مشترک بنیاد شهید و سازمان عقیدتی ارتش است .۱۵درصد «مرواریدهای خلیج فارس»‌ در فضاهای شهری فیلمبرداری شده که بیشتر آن در بخش ابتدایی فیلم گنجانده می‌شود و حدود ۸۰درصد مابقی روی دریا می گذرد.

قاسمی جامی تصریح کرد: شخصیت اول قصه ما به دلیل کاراکتر و ایفای نقشی که در این داستان بود با هر بازیگری نمی شد کار کرد. هادی ساعی به لحاظ شخصیت و محبوبیتی که بین مردم دارد و روحیه جنگندگی و شخصیت او، ما این نقش را به او پیشنهاد کردیم و وقتی دیدم او هم برای بازی در سینما اشتیاق دارد به تصمیم ایشان ایمان پیدا کردم. بعد از اینکه توافق کردیم در این نقش بازی کند تصمیم بر این شد که از توانایی های رزمی او نیز استفاده کنیم. ساعی برای این فیلم خیلی زحمت کشید و گاهی چند روز در دریا بازی داشتیم و صحنه های را باید در آب می گرفتیم و او خیلی خوب دوام آورد.امین حیایی هم سر صحنه بسیار خوب و حرفه ای برخورد می کرد. او متل یک بازیگر با اخلاق خیلی رفتار درستی انجام می داد. همچنین خیلی خوشحال هستم با افسانه بایگان همکاری کردم و وی خیلی به من کمک کرد.

وی در پایان گفت: امسال فیلم های زیادی در جشنواره حضور دارند و امیدوارم فیلم من هم دیده شود.

در خلاصه داستان «مروارید‌های خلیج فارس» آمده است: در شب عروسی دختر سرگرد هادی فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی با پسر شهید ناخدا محمدی، سرگرد هادی متوجه می‌شود که داماد به محل شهادت پدرش رفته است. هادی برای پیدا کردن او به محل مورد نظر می‌رود اما...

امین حیایی در نقش ناخدا محمدی (ناخدای ناوشکن جوشن)، هادی ساعی در نقش هادی (فرمانده تکاوران نیروی دریایی) و افسانه بایگان در نقش زهرا(همسر ناخدا محمدی) از بازیگران اصلی «مروارید‌های خلیج فارس» هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.