به گزارش خبرنگار سینماپرس ،در سی و دومین فستیوال فیلم فجر، مجید میر فخرایی به همراه شراره سروش سیمرغ بلورین برای بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کردند.
میر فخرایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: من از موقعی که برای فیلم «رستاخیز» دعوت به کار شدم به خاطر آشنایی که با احمدرضا درویش داشتم روحیه همکاری نزدیکی به هم داشتیم و در تمام طول ساخت فیلم این حس مشترک را با او داشتم.
وی افزود: برای شروع وقت را تلف نکردیم و خیلی خوب حرف درویش را فهمیده بودم. تحقیقات را شروع کردم و من هم از روی تحقیقات کارم را شروع کردم و در چهار گروه مجریان دکور را تشکیل دادم. در بم و در پرند و جاده شاهرود و سبزوار شروع به ساخت کردیم و یک کاروانسرا را هم در حد ترمیم روی آن کار کردیم ولی به صورت کلی همه معماری را خودمان ساختیم.
برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس در جشنواره سی و دوم گفت: چون محصول جلوه های بصری انگلیسی بود ما با او جلسات مختلفی راجع به شناخت معماری داشتیم و با هم به هماهنگی رسیدیم.
میرفخرایی اظهار داشت: واقعیت این است من همین انرژی که برای فیلم «رستاخیز» گذاشتم برای «عقاب صحرا» نیز گذاشته بودم و اینکه در آنجا دیده نشد دیگر مشکل من نیست اما در فیلم «رستاخیز» با هوشمندی کارگردان کارهای ما دیده شد و باعث شد جایزه ببریم. در« روز واقعه » هم جزو کار های خوب و سخت من بود ولی در این کار شرایط خاصی داشت و خوب از کار های ما استفاده شد.
وی تصریح کرد:در صحنه های جنگ هم تعداد زیادی خیمه و لباس و تجهیزات دیگر به ساخت و ساز احتیاج داشت و ما همه را انجام دادیم. «رستاخیز» فیلم سنگینی بود و با نگاهی که درویش داشت ،فیلم خوب از آب در آمد و زحمات ما به هدر نرفت.هر چه ما ساختیم در فیلم با دقت و دکوپاژ صحیح کمال استفاده از آن شد و در تمام لوکیشن ها کار کردیم.
وی در پایان اظهار داشت: جز «چ» فیلم دیگری را ندیدم و آنقدر خوب کار کرده بود که همه فکر می کردند که فضاها همه وجود دارند در حالی که طراح صحنه همه را ساخته بود و او خیلی خوب کار کرده بود. همچنین فیلم تورج اصلاانی را هم دوست داشتم.
مجيد ميرفخرايی متولد ۱۳۲۹ تهران، فارغ التحصيل طراحی صحنه از دانشكده هنرهای دراماتيك و آكادمی سلطنتی لندن است. وی از سال ۱۳۶۴ با دستياری طراح صحنه در فيلم «زنگها» به كارگردانی محمدرضا هنرمند شروع به فعاليت كرد.
ارسال نظر