سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

در پی اظهارات توهین آمیز یک فیلمساز؛

فیوضی: منوچهر محمدی جریان جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کند

مهدی فیوضی

فیوضی در مورد اظهارات اخیر منوچهر محمدی گفت: این سینماگر که خودش را یک تهیه کننده مولف می داند، سالهاست در فیلم هایش موضوعاتی را دنبال می کند که مهمترین موضوع آن جریان جدایی دین از سیاست است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهدی فیوضی از کارگردانان سینما، در واکنش به صحبت های منوچهر محمدی که با ادبیاتی عجیب با منتقدان فیلم «فرشته ها با هم می آیند» برخورد کرده بود و در برخی رسانه ها منشر شده بود به صحبت پرداخت.

فیوضی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: من متن صحبت های آقای منوچهر محمدی را خواندم و باید بگویم متاسفانه ایشان خیلی بد و با توهین، افترا و بدهنی صحبت های خود را انجام داده است.

 وی افزود: منوچهر محمدی که خودشان را یک تهیه کننده مولف می دانند و بر این نکته تاکید دارند و در تمام فیلم هایشان نظر ایشان اعمال می شود نه سایر دست اندرکاران اصلی فیلم.

وی ادامه داد: محمدی سال هاست در فیلم هایش موضوعاتی را دنبال می کند که مهمترین موضوع آن جریان جدایی دین از سیاست است.

فیوضی گفت: این سینماگر درتمام فیلم هایی که ساخته است و با روحانیت ارتباط داشته، فیلم ها ظاهر خوبی داشته ولی چون بعضی از مسئولین بصیرت ندارند، نمی توانند تشخیص دهند که او در فیلم هایش چه چیزی را ترویج می کند و در باطن، چون به صورت نمادین کار می کند عده کمی می توانند تشخیص دهند که در تلاش است جدایی دین از سیاست را ترویج دهد و به شکلی روحانیت را  مشابه کشیشان مسیحی و سکولار تبلیغ می کند که تنها باید در مسیر زندگی شخصی خود گام بردارند نه در جهت اصلاح جامعه و حضور در حاکمیت.

فیوضی خاطرنشان ساخت: ایشان در بعضی از فیلم هایش به صورت نمادین ریاست جمهوری قبلی و به شکل های مختلف حاکمیت اسلامی نظام را هدف قرار داده است.

وی عنوان کرد: اخیراً در فیلمی که پسرش ساخته (فرشته ها با هم می آیند) و او تهیه کننده این فیلم بوده است، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، افزایش جمعیت که مدنظر مقام معظم رهبری و مسئولین مهم کشور بوده است را زیر سوال برده است.

وی گفت: متاسفانه منوچهر محمدی هرگاه منافعش به خطر می افتد و کسی علیه منافعش حرف بزند صدایش در می آید و آسمان و ریسمان را به هم می بافد.

فیوضی در پایان اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مراکز مهم که برای ترویج خاستگاه ها و ارزش های انقلاب به راه افتاده اند مانند حوزه هنری از او حمایت می کنند و در واقع حوزه هنری به شکلی شرکت خصوصی امثال منوچهر محمدی و افرادی مثل او شده است.

وی گفت: هدف از مطرح کردن اینگونه صحبت ها آن هم به شکلی پرخاشگرانه  و بی ادبانه نشان می دهد افرادی مثل محمدی طاقت شنیدن نقد را ندارند و چون با زبان درست نمی توانند صحبت کنند با اینگونه فرافکنی و جنجال سعی در تخریب شخصیت های دیگر دارند.

نظرات

  • راد ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۶:۰۵
    0 0
    والا شما اگر بلدي بهترش را بساز! فيلم هاي منوچهر محمدي برخي اشکالات را دارد. هيچ اثري کامل نيست. اما بايد گفت جناب محمدي تا حالا که هر چه ساخته در راستاي ارزش ها بوده است و روحانيت از آن استقبال کرده اند. راستي کارنامه فيلمسازي شما چيست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.