سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

سینماگران، دفاع مقدس و دغدغه های رهبری/3

قهرمانی: سینمای دفاع مقدس علاوه بر دغدغه فیلمسازان به حمایت متولیان نیاز دارد

محمد قهرمانی*

تهیه کننده «شکارچی شنبه» معتقد است: اگر تدارکات لازم به کسانی که دغدغه کار در حوزه دفاع مقدس و مقاومت دارند به خوبی رسانده نشود و پشتیبانی لازم صورت نگیرد، نمی توان در زمینه سینمای دفاع مقدس کاری انجام دهند.

محمد قهرمانی، تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد دغدغه های مقام معظم رهبری و چگونگی نهادینه سازی دفاع مقدس، اظهار داشت: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری راهکار این قضیه  است. به نظر من باید عزم ملی و مدیریت جهادی را سر لوحه کار خود قرار دهیم تا تمام مسائل و مشکلات فرهنگی حل شود.

تهیه کننده «گام های شیدایی» در ادامه افزود: به نظر من متولیان سینمایی دفاع مقدس چون بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، سازمان صدا و سیما و ... جهت تحقق بهتر شعار سال باید عزم خود را جزم کنند تا در عرصه هنر هفتم علی الخصوص سینمای دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند.

تهیه کننده «شکارچی شنبه» در ادامه تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با روحیه و عزم جهادی جلوی تعرض دشمنان انقلاب گرفته شد. این روحیه  و عزم باید در مدیران هم بروز و ظهور داشته باشد تا سینمای دفاع مقدس در جهت نهادینه سازی این روحیه در جامعه نقش خود را ایفا کنند.

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» در ادامه خاطرنشان کرد: قاعدتاً باید تدارکات خوبی در این زمینه ایجاد شود تا راه برای سازندگان آثار باز شود، اگر تدارکات لازم به کسانی که دغدغه کار در حوزه دفاع مقدس و مقاومت دارند به خوبی رسانده نشود و پشتیبانی لازم صورت نگیرد، نمی توان در زمینه سینمای دفاع مقدس کاری انجام دهند.

قهرمانی در ادامه افزود: بحث ما شخصی نیست اما من چند طرح در زمینه سینمای مقاومت دارم اما با هر جایی که صحبت می کنم نمی توانم کارم را بسازم چرا که در عرصه تولید ، حمایت و پشتیبانی مطلوبی صورت نمی گیرد. به نظر می رسد باید متولیان این امر دغدغه‌مند باشند و عزم ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این تهیه کننده سینما در ادامه در مورد اینکه چرا این اتفاق تاکنون در سینمای ما کمرنگ است، اظهار داشت: متاسفانه اولویت مدیران و متولیان چیز دیگری است. اگر خط و مشی های مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند و دغدغه های خود را تقویت کنند شاهد شکوفا شدن بیشتر این سینما خواهیم بود. به طور مثال چرا حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که سابقاً از آثار حوزه مقاومت حمایت می کرد همت لازم سابق را ندارد . اگر این امر را جدی نگیرند موجب دلسردی در سینما به ویژه سینمای دفاع مقدس خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.