دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

همراه با انجمن سینمای جوانان؛

عباسپور: فرآیند آموزشی در انجمن سينمای جوانان بايد به روز شود

نیما عباس پور*

فيلمساز عرصه سينمای كوتاه و مستند عنوان کرد: با وجود اين همه آموزشگاه‌های سينمايی، انجمن سينمای جوان بايد چيزی بهتر و يا فراتر به علاقه‌مندان ارائه دهد.

به گزارش سینماپرس، نيما عباس‌پور؛ فيلمساز عرصه سينمای كوتاه و مستند، با اشاره به تغيير مديريتی انجمن، گفت: اميدوارم با تغيير مديران انجمن در تمامی بخش‌ها شاهد تحول ديدگاه‌ها نيز باشيم، هر چند در جلسات مديران انجمن با فيلمسازان قديمی كه من نيز حضور داشتم نويد اين تغيير و تحول داده شده است.


اين فيلمساز ادامه داد: معتقدم آدم‌ها نسل به نسل تغيير می كنند بنابراين لازم است در حوزه آموزش و توليد سينما، نيز تحولاتی اتفاق بيافتد. اين كار نياز به بررسی و مطالعه داشته و شناخت نيازها با توجه به تفاوت آموزش سينما در شرايط كنونی نسبت به گذشته، الزامی است.


وي ادامه داد: شايد تا يک دهه پيش انجمن سينمای جوان تنها موسسه آموزش سينما و كاملا بی رقيب بود اما امروز تعداد آ‌موزشگاه‌ها و دانشگاه‌های آموزش دهنده‌ فيلمسازی بيشتر شده است. همچنين زمانی، دسترسی به فيلم‌های روز به سختی امكان پذير بود اما ديگر آن سختی ها وجود ندارد بنابراين نياز علاقه‌مندان به سينما تغيير كرده است. انجمن سينمای جوان بايد براين تغييرات شناخت و تسلط داشت باشد تا علاقه‌مندان بيشتری را جذب و حمايت كند. با وجود اين همه آموزشگاه‌های سينمايی، انجمن سينمای جوان بايد چيزی بهتر و يا فراتر به علاقه‌مندان ارائه دهد.

عباسپور تأکید کرد: فيلمسازها قادر به ساخت فيلم، خارج از سينمای جوان هستند و عموما طی چند سال اخير توليدات خوب سينمای كوتاه و مستند مستقل و بدون حمايت انجمن و مركز گسترش ساخته شده است، فيلمساز امروز به دوربين ديجيتال دسترسی دارد و می تواند به تنهايی فيلم توليد كند بنابراين انجمن بايد خلاقيت داشته و طور ديگری آن‌ها را جذب و حمايت كند.


اين فيلمساز پيشنهاد داد: تشكيل صندوق‌های حمايتی و نيز به روز شدن جشنواره فيلم كوتاه را به مديران انجمن سينمای جوان پيشنهاد می كنم، چراكه جشنواره‌های معتبر دنيا نيز تنها به نمايش يک سری فيلم‌های منتخب منتهی نمی شوند. همچنين مرور فيلم‌ها، برگزاری وركشاپ، صندوق‌های حمايتی و نقد و بررسی آثار بخشی ديگر از برنامه‌هايی است كه در جشنواره‌های معتبر دنيا دنبال می شوند.


وي تاكيد كرد: امیدوارم با تغییر مدیریتی فقط جا به جا شدن مدیران نباشد. چراكه انجمن نياز به تغيير نگرش و ديدگاه دارد. هر چند شخصا با شناختي كه از ايل‌بيگی، پوراسماعيلی و رصافی دارم به اين ماجرا خوش‌بين هستم.


عباس پور به مسائلی كه سينمای جوان بايد جزو اولويت‌هاي خود بداند اشاره كرد و افزود: به نظرم با توجه به ساختار انجمن، اولويت با آموزش است بنابراين هنرجو بايد خوب آموزش ببيند تا بتواند در مرحله توليد موفق ظاهر شود در نهايت يك اثر خوب بازگشت سرمايه خواهد داشت.


وی ابراز اميدواري كرد: اميدورام هنرجويان جوان امروز و مديران جسارت داشته باشند و از ايجاد تغيير و تحول نترسند و فيلمسازان دست به تجربيات جديد بزنند.


اين فيلمساز با بيان اينكه هنرجويان قديم انجمن فيلم‌هاي خودشان را مي‌شناختند و كارهاي يكديگر را تقليد و تكرار نمي‌كردند، گفت: هنرجويان جوان بايد اعتماد به نفس خود را بالا برده و در توليدات‌شان خلاقيت، جهان‌بيني و بلند پروازي فيلمسازان قديم را بدست آورند.


يادآور مي‌شود؛ نيما عباس‌پور ساخت فيلم‌هاي كوتاهي همچون «پياده روي بزرگ»، «دور باطل»، «و ديگر هيچ»، «رويا چرا گم شده؟» و چند مستند ديگر را در كارنامه هنري خود جاي داده است. وي همچنين در گذشته مدرس فيلمنامه‌نويسي انجمن سينماي جوانان ايران بود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.