جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

فیلم‌های دفاع مقدس و احیای انگیزه سینماگران

قهرمانی: فرمایشات رهبری راهنمای موثری برای احیای روحیه دوران دفاع مقدس درفیلمسازان برای ساخت یک اثر است

محمد قهرمانی*

سینماپرس : محمد قهرمانی تهیه کننده سینما گفت:به نظر می رسد باید به فرمایشات حضرت آقا در این زمینه رجوع کرد که ایشان فرمودند با عزم ملی و مدیریت جهادی باید داشت، با رجوع به این فرمایشات که همان شعار سال است می توان حرکت های موثری داشت. اگر به این دو موضوع بپردازیم آثار حوزه دفاع مقدس نیز دچار تحول بنیادین خواهد شد.

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در آستانه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر در پاسخ به اینکه برای احیای فضا و حس و حال آن دوره در حوزه هنر چه باید کرد اظهار داشت: باید در زمینه فتح خرمشهر آثاری ساخته شود تا سرفرازی ملت ما را به جهانیان نشان دهد . باید ریشه یابی کنیم آزاد سازی خرمشهر چه بود و چگونه واقع های رخ داد. به حمد الله اسناد، مدارک و خاطرات آن دوران کاملا وجود دارد و می شود برای آن هزار فیلم و سریال ساخت و در حوزه های مختلف هنر به شایستگی روی این قضیه مانور داد.

وی  خاطر نشان کرد: من آمار دقیقی از تولیدات امسال ندارم اما امیدوارم در حوزه دفاع مقدس آثار فاخری ساخته شود تا بتواند به فتح خرمشهر و فتح ارزش ها هم بپردازد و در این زمینه هنر نمایشی  مثل تئاتر، ساخت فیلم و سریال می تواند تاثیرگذار زیادی در ذهن مخاطبان داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمای «فرشتگان قصاب» تصریح کرد: حضرت آقا در دیدار نوروزی با مردم دارخوین و آبادان تاکید روی تولیدات دفاع مقدس داشتند و در بازدید از مناطق جنگ زده خواستار آن شدند تا خاطرات آن دوران فراموش شود و اینجا وظیفه هنرمندان است تا با ساخت آثار خوب و تاثیرگذار آن فضای به وجود آمده را همواره زنده نگه بدارند و با ساخت آثار خوب در این زمینه باعث پویایی و نشاط در جامعه شوند.

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی یادآور شد: یک کار تحقیقاتی انجام می دادم و توفیق نصیبم شد تا فرمایشات حضرت آقا را مطالعه دقیقی داشته باشم و  برای این که این تحقیق هر چه بهتر شود دلایلی می آورم و فرمایشات ایشان را مولفه بندی می کردم . حضرت آقا به حوزه شعر تاکید زیادی داشتند و فرمودند شعر نباید صرفاً بیان احساسات و عواطف باشد و بلکه باید چشم اندازی برای  آینده جامعه ما را هم ترسیم کند و در ادامه در مورد انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس نیز همین تاکید داشتند که هر چه در این زمینه کار شود کم است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» گفت: باید در زمینه فتح خرمشهر آثاری ساخته شود تا سرفرازی ملت ما را به جهانیان نشان دهد . باید ریشه یابی کنیم آزاد سازی خرمشهر چه بود و چگونه واقع های رخ داد. به حمد الله اسناد، مدارک و خاطرات آن دوران کاملا وجود دارد و می شود برای آن ده ها فیلم و سریال ساخت و در حوزه های مختلف هنر به شایستگی به این حماسه پرداخت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گیرنده» اظهار داشت: مثلا در حوزه گرافیک می توان در مورد فتح خرمشهر کارهای ارزنده ای انجام داد و تا به آن ببالیم و به عنوای کالای فرهنگ به مردم اهدا کنیم و مردم این قاب ها را در خانه هایشان نسب کنند و از آن استفاده های لازم را داشته باشند یا قالی های بافته شود و مردم از آن به عنوان یک کالای فرهنگی استفاده کنند.

محمد قهرمانی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: به حمدالله در فضای مکتوب و مجازی در زمینه فتح خرمشهر کارها ارزنده ای صورت گرفته است که می شود به آنها بالید اما باید قبول کرد  در بخش هایی هم  این کار مغفول مانده  است و امیدوارم در آینده نزدیک برای این اتفاقات فرخنده که باعث سرفرازی ملت ما است برنامه ریزی دقیق و منسجتری صورت گیرد تا این کارهای ارزنده هیچ وقت از اذهان ایرانیان پاک نشود. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.