یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار/۲

شورجه: آرامش و تشنج در جامعه به نحوه انعکاس اخبار رسانه‌ها بستگی دارد/ دولت از خبرنگاران بیشتر حمایت کند

شورجه

سینماپرس: جمال شورجه کارگردان سینما در آستانه روز خبرنگار گفت: انعکاس خبر صحیح باعث آرامش در جامعه و بالعکس انعکاس اخبار ناصحیح باعث بروز تشنج می شود.

وی در  گفتگویی با سینماپرس، در مورد نقش رسانه ها در ارتقای سینمای ایران گفت: ابتدا به سهم خودم فرار رسیدن این روز فرخنده را به همه همکاران و خبرنگاران متعهد و سخت کوش در حوزه مباحث فرهنگی و هنری  تبریک عرض می کنم و باید گفت این اقدام نیکویی است که روزی را به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده است. 

کارگردان «۳۳ روز» اظهار داشت: خبرنگاری کاری سخت و طاقت فرسایی است و خبرنگارانی که در حوزه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند ، می توانند با انعکاس صحیح اخبار و رویدادهای جاری  سینما بازتاب های واقع گرایانه ای داشته باشند و نقش موثر و محوری خوبی را در ارتقای سینمای ایران ایفا کنند.

شورجه یادآور شد: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با تکیه بر مفهوم فرهنگ نامگذاری شده است،  نقش خبرنگاران در انعکاس صحیح اخبار ، تحلیل ها و بررسی ها کمی حساس تر است و به نظر من به حق چنین روزی نامگذاری شده است و به نظر می رسد از طرف حاکمیت و دولت باید  به این قشر زحمتکش اهتمام ویژه تری صورت گیرد.

کارگردان «وعده دیدار» تصریح کرد: خبرنگاران در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، حوادث و ... هر کدام سختی های خاص خود را دارند ولی در حوزه فرهنگ و هنر به خاطر وجود حساسیت ها باید  حتما مطالعات  و رصد دقیق تری از اخبار  داشته باشند و با اصول و مبانی حوزه فرهنگ آشنا باشند تا بتوانند قضاوت های عادلانه و منصفانه تری از خود بروز دهند.

شورجه ادامه داد:  خبرنگارانی که در حوزه های سینمایی در خبرگزاری ها و سایت های مختلف مشغول به فعالیت هستند باید به لحاظ معیشتی ، مباحث حقوقی و شغلی و ... تامین باشند تا بتوانند بدون دغدغه به کار و وظیفه حساس خود به نحو احسن بپردازند و این کار به اهتمام بیشتر از سوی متولیان فرهنگ نیاز دارد.

این کارگردان سینما در پایان این گفت وگو یادآور شد: ما با خبرنگاران رابطه تنگاتنگی داریم و همواره بر این عقیده هستم که خبرنگاران وجدان بیدار جامعه ما به حساب می آیند و با انعکاس اخبار صحیح جامعه را بیدار کرده و همواره آرامش را به جامعه منتقل می کنند.       

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.