تهیه کننده سریال «دارا و ندار» به کارگردانی مسعود ده نمکی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «به اعتقاد من مخاطب برنامه «ماه عسل» در سال های گذشته بیشتر از امسال بود. برنامه داریوش کاردان هم خیلی عجولانه ساخته شد. این برنامه به لحاظ طراحی دکور به شدت ساده بود و این برای یک برنامه ماه رمضانی تلویزیونی ضعف بزرگی به حساب می آید. احساس کردم در راستای احترام به مخاطب، ظاهر برنامه ضعیف بود.»
تهیه کننده سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اظهار داشت: «احساس می کنم حتی اگر از همان دکورهای دورن صدا و سیما هم استفاده می کردند، می توانستند تصویر بهتری را برای مخاطب خلق کنند. سادگی خوب است به شرط اینکه آگاهانه انتخاب شود. اما سادگی ای که از روی عجله بوجود آید، چشم نواز نیست. تلویزیون با وجود در اختیار داشتن چند طراح صحنه و دکور، دکور چشم نوازی را برای برنامه کاردان بوجود نیاوردند.»
پروین حسینی در خصوص میزان موفقیت تلویزیون در جذب مخاطب تصریح کرد: «سریال «هفت سنگ» سریال مفرح و خوبی بود اما سریال ماه رمضانی نبود. این ضعف تلویزیون هم به دلیل خانه نشینی کاربلدان این کار است. فرماندهان کاربلد و تحصیلکرده تلویزیونی خانه نشین و بیکار شده اند و به جای آن کارهای سنگین را به جوانان واگذار کرده اند.»
وی تصریح کرد: «سپردن کار به جوانان خوب است اما تجربهشان در حد به اصطلاح گروهبان است! از مجموع تهیه کنندگانی که در تلویزیون در حال کار هستند، تعداد کمی از آنها جزو فرماندهان فرهنگی هستند. دلیل این را هم نمی دانم و جالب است که مدام می گویند ما چرا جنگ را می بازیم. مشخص است چون خط مقدم فرهنگی را به برخی افراد بی تجربه سپرده ایم. مگر می شود جنگی را بدون فرمانده بُرد که حالا انتظار داریم در مبارزه با تلویزیون های دیگر پیروز شویم؟»
تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و مرجان» در ادامه افزود: «در سریال های ماه رمضان هم همین طور است. فرماندهان کار فرهنگی را حذف کرده اند. ماه رمضان هم از آن ماه هایی است که با نتیجه و هدف مشخص مخاطب جذب می کند و باید خیلی به این امر توجه کرد.»
وی اظهار داشت: « در زمان جنگ اگر یک فرد ۲۰ ساله را فرمانده گردان می کردند. حتما رشادت هایی را در سن های پائین تر نشان داد بوده که حالا به چنین سمتی دست می یافت. اما اینجا یک فردی که کار اداری انجام می داده، به ناگهان تهیه کننده یک کار ویژه الف میشو؛د ما یادمان رفته که تهیه کننده چه نقش مهمی در اثرگذاری و ماندگاری آثار هنری دارد.»
پروین حسینی در پایان افزود: «مدیران فرهنگی ما مدیران خوبی هستند اما نمی دانند که کار فرهنگی با روح انسان سر و کار دارد. کار فرهنگی مثل کارهای ساخت و ساز با جسم و پول سر و کار ندارد. یک سریال و فیلم با روح آدم در ارتباط است و این خیلی مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد چرا که ضربه زدن به روح آدم جبران ناپذیر است. با این رویه بعد از یک مدت شاهد یک بی هویتی در جامعه می شویم و کسی هم نمی داند که از کجا آمده است.»
آخرین اثر تلویزیونی امیر پروین حسینی در مقام تهیه کنندگی سریال «ساخت ایران» و در قالب سینما فیلم «خاک و مرجان» بوده است.
نظرات