سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

نگاهی به فیلم جدید مرضیه برومند

آذین: «شهر موشها ۲» با احترام به شعور مخاطب، تماشاچی را جذب کرده‌ است

فیلم شهر موشها ۲

سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: «شهر موشها ۲» آشتی مردم با سینما را به ارمغان آورده و این امر گواه آن است که اگر یک فیلم خوب ، سالم ، شادی بخش و امید آفرین با احترام به شعور و سلیقه مخاطب ساخته شود تاثیرگذار بوده و رضایت مخاطب و ارباب گیشه را به همراه خواهد داشت.

جبار آذین در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «شهر موشهای ۲» ساخته مرضیه برومند اظهار داشت: سینماهای کشور بعد از سال ها یکبار دیگر به تصرف موش ها درآمده است، موش هایی که از غذا ، موذی و بدجنس هم نیستند و نه تنها نیازی به لشکرکشی محیط زیست و شهرداری برای قلع و قمع آنها نیست بلکه باید برای شیرین کاری ها و یا مزه پرانی ها آن ها کف زد و پول خرج کرد. 

وی گفت: این روزها بچه های ریز و درشت و خانواده ها دست در دست بزرگترها برای تماشای موش ها و حمایت از آنها سینماها را پول باران و سالن های سینما را به اشغال خود در آورده اند. فیلم مفرح و شاد «شهر موش ها ۲» علیرغم تبلیغات مثبت و منفی ، حاشیه سازی های مختلف با جفت کردن موش ها،  شهر موشها و یک صف کردن بچه ها در مقابل سینماها، سینمای ایران را غرق کرده است.

این منتقد و روزنگار تصریح کرد: مرضیه برومند پس از تجربه ساخت فیلم سینمایی «شهر موش ها» در کنار کارگردان ارزنده و محبوب سینما محمد علی طالبی ایستاده و حاصل سال ها کار و تجربه سینمایی، تلویزیونی و تئاتری خود را در معرض دید تماشای کودکان امروز و دیروز کشور قرار داده است.

آذین تصریح کرد: «شهر موشها ۲» با توانایی ها و تجارب افزون شده مرضیه برومند ، همکاری گروه های بازیگری ، نمایش های عروسکی و عوامل هنرمند سینمایی تبدیل به اثری تماشایی، شادآور و ماندگار شده است.

این مدرس سینما به ویژگی های این فیلم اشاره کرد و افزود:  تلفیق بازی های عروسکی در کنار بازی های غیر عروسکی، موسیقی های جدید با آهنگسازی قدیمی و مشهور،«مدرسه موش ها» و کارگردانی پرتحرک و میزانسن های خوب  دوربین ،عروسک های ، بازی و روایت قصه ای آشنا برای آدم ها و موش ها از «شهر موشها ۲» فیلم خاطره انگیز نه تنها در سینمای کودک که در عرصه سینمای ملی کشور ساخته شده است.

این مدرس سینما در ادامه افزود: تماشاگران خردسال، میانسال، کهنسال و جذاب کودکانه ، این بار همراه موش ها، آب و قد کشیده  دیروز ، شاهد رخدادهای از ماجراهای اهالی شهر موش ها در قالب های طنز ، شوخی و وقایع تلخ و شیرین می شوند.

 وی گفت:  ۳۰ سال از ساختاری نخست «شهر موش ها» گذشته و تمامی اکنون بزرگشده فرزندان در مدرسه موش ها، تحصیل می کنند. آنچه در این میان می گذرد ، ماجراهای دوست داشتنی برای بزرگترهاست. فیلمنامه خوب «شهر موشها ۲ » را فرهاد توحیدی نوشته و جلوه های ویژه ، طراحی دکور ، همچنین موسیقی و فیلمبرداری آن برجذابیت های این فیلم افزوده است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی «شهر موشها ۲ » علاوه بر ساختار جذاب سینمایی و شخصیت سازی قوی عروسکی ، تلاش مرضیه برومند و همکاران او در نوآوری و امکانات فنی و هنری روز و انطباق مناسب و درست موضوع های متعدد «شهر موشها» با شرایط گذشته و امروز و نمایش ابعاد عمومی شخصیتی ، عروسک های قدیمی و جدید از جمله کپل و کپلک و طرح مسائل مبتلا به اجتماعی و خانوادگی با رعایت جنبه های آموزشی  و تربیتی مخاطب کودک و خردسال از ویژگی های برشمرد.

آذین در پایان خاطرنشان کرد: «شهر موشها ۲» به دور از اغراق، سطحی نگری، انحراف و سرگرمی سازی صرف در صدر بهترینهای سینمای کشور کشانده است . فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» آشتی مردم با سینما را به ارمغان آورده و این امر گواه آن است که اگر یک فیلم خوب و سالم و شادی بخش و امید آفرین با احترام به شعور و سلیقه مخاطب ساخته شود تاثیرگذار بوده و رضایت مخاطب و ارباب گیشه را به همراه خواهد داشت. «شهر موشهای ۲» یک فیلم موفق و شادی بخش در بخش آموزشی است.       

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.