حسن شیخ حائری گفت: بیداری رویاها بر خلاف اثر قبلی آهنگر" فرزند خاک "یک فیلم شتابزده و پراکنده است.
حائری به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: فرزند خاک ، با توجه به موضوع ویژه و جسورانه اش و همچنین پرداخت حرفه ای و منسجمش ، نشانگر سال ها تحقیق و کنکاش آهنگر در خصوص تبعات و حواشی جنگ بود اتفاقی خوشایند که در بیداری رویاها به چشم نمی خورد.
وی افزود: "بیداری رویاها "موضوع خاص و منحصر بفردی دارد که متاسفانه در بستر یک درام تصویری به خوبی روایت نشده است و از این رو برغم سوژه ارزشمندش ، اثر قابل دفاعی نیست.
حائری تصریح کرد: کارگردانی این فیلم حرف تازه ای برای گفتن ندارد و با وجود استفاده مکرر از سکانس پلان به عنوان یک تکنیک تاثیر گذار در روایت داستان مجموعه فیلم بسیار ناهمگون و مشتت است.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اظهار داشت: انتخاب بازیگران این فیلم نیز متاثر از جریان شتابزده فیلم است چنانکه امین حیایی برخلاف اثار دیگرش در اینجا بسیار ضعیف ظاهر شده و با فضای سنگین فیلم آدابته نشده است ، همچنین هنگامه قاضیانی نیز با وجود آنکه یکی از هنرمندان متبحر تئاتر است از عهده انعکاس پیچیدگی های این کاراکتر بر نیامده است.
وی اظهار داشت: محمدرضا گوهری از فیلمنامه نویسان حرفه ای و خلاق سینمای ایران است اما برایند نگاه وی در نگارش سناریو و جنس کارگردانی باشه اهنگر بسیار متوسط و خنثی است./انتهای پیام/الف
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
ارسال نظر