جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

دفتر سینمای جوان اصفهان از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد/ قول شهرداری برای تولید ۱۵۰ فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن

سیدمحمد طباطبایی مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان اصفهان

سینماپرس: سید محمد طباطبایی مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهر اصفهان از مشکلات این انجمن سخن گفت و اظهار داشت: تلاش مسئولان امر برای گسترش فضای آموزشی این دفتر مورد درخواست همه فیلمسازان جوان اصفهانی است.

سید محمد طباطبایی مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: کلاسهای آموزشی انجمن سینمای جوان ایران در شهر اصفهان همواره بسیار فعال بوده است و هر ساله هنرجویان بسیاری از آن فارغ التحصیل می شوند اما بزرگترین مشکلی که ما را آزار می دهد فضای نامناسب آن است که از لحاظ وسعت بسیار کوچک است.

طباطبایی نژاد در ادامه افزود: کمبود فضا حتی باعث شده است که ما برخی از کلاس های تک درس را منحل کنیم. خواهش من از مسئولینی که دست اندر کار هستند این است که فضای مناسب تری را برای برگزاری کلاس های آموزشی انجمن در نظر بگیرند.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: با وجود این مسئله دفتر انجمن سینمای جوان ایران در شهر اصفهان چندین سال پیاپی است که به عنوان یکی از بهترین دفاتر انتخاب می شود و از لحاظ تجهیزاتی ما دارای بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات موجود هستیم. با این حال کمبودهایی نیز وجود دارد که در تلاش هستیم با همکاری مسئولان در سطح شهر مشکلات را از میان برداریم.

طباطبایی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری شهرداری اصفهان به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار، ۵۰ فیلم کودک و نوجوان توسط هنرجویان دفتر انجمن سینمای جوان ساخته شد که اکثر این فیلم ها از سوی داوران بخش فیلم کوتاه اصفهان در جشنواره کودک و نوجوان تشویق و تأیید شدند.

وی افزود: طبق قولی که شهردار محترم اصفهان داده اند قرار است در سال آینده ۱۰۰ فیلم کوتاه، ۳۰ فیلم مستند و ۲۰ انیمیشن به سرمایه گذاری شهرداری ساخته شود و جا دارد که من از شهردار فرهیخته اصفهان به دلیل حمایت های شان و همه هنرجویانی که در سه یا چهار ماهی که ما مشغول ساخت این فیلم ها بودیم با ما همکاری کردند تشکر کنم؛  امیدوارم پس از ساخت این فیلم های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران برای ساخت فیلم های بلند دست به کار شود.

وی اهداف این انجمن در ساخت این فیلم ها را اینچنین عنوان کرد: هدف انجمن سینمای جوانان اصفهان تقویت سینمای کودک و نوجوان در سطح کشور است و این انجمن آینده سازی، استعدادیابی و تربیت فیلمسازان جوان را در رأس امور خود قرار داده است. کلاس های آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران با وجود اساتید خوبی که دارد با دانشگاه های فیلمسازی برابری می کند و این مسئله را در خروجی این انجمن در سالهای اخیر به وضوح می توان دید.

طباطبایی نژاد که خود نیز در عرصه تولید فیلم فعال است گفت: فیلم «۱۱=۱+۱» را در سال ۱۳۹۱ به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه ای اوج ساختم و دفتر اصفهان انجمن سینمای جوان مجری طرح آن بود. این فیلم در جشنواره عمار جایزه بهترین فیلم در بخش «بیداری اسلامی» را دریافت کرد و در جشنواره فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت جایزه بهترین مجری طرح شد و امسال نیز دربخش رقابتی جشنواره فیلم دانشجویی حضور داشت پس از موفقیت هایی که این فیلم کسب کرد در حال حاضرمشغول آماده سازی شرایط ارسال آن به جشنواره های خارجی هستیم.

این کارگردان درباره موضوع و مضمون فیلم اینچنین سخن گفت: فیلم ۱۵ دقیقه ای «۱۱=۱+۱» کاری نمادین و استعاره ای از حوادث پس از ۱۱ سپتامبر است. این فیلم داستان یک سرباز آمریکایی را روایت می کند که علیرغم میل خود و به اصرار پدرش که در جنگ ویتنام پاهایش را از دست داده به عراق آمده و دچار اتفاقاتی شده و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که در تلاش برای فرار از مهلکه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.