شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

مستندی با فیلمنامه حسن یادگاری و حسین شمقدری

تمام سختی‌ها و شیرینی‌های فرزندآوری از زبان سه زوج/ مستند «به وقت مادری» صاحب «راوی» شد!

محمدحسن یادگاری

سینماپرس: محمدحسن یادگاری کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستند «به وقت مادری»که نسخه نهایی اش را برای پخش به تازگی به شبکه افق تحویل داده ایم نسبت به مستندی که در جشنواره فیلم عمار پخش شد دارای تغییرات بسیاری است که به انسجام کلی اثر کمک کرده است.

یادگاری در ادامه افزود: نسخه اولیه این مستند بدون راوی بود که ما در تدوینی دوباره، یک راوی در نظر گرفتیم و با افزودن چند سکانس به فیلم، زمان آن را افزایش دادیم.

این کارگردان با اشاره به موضوع این فیلم گفت: «به وقت مادری» در مورد زوج هایی است که تصمیم به بارداری می گیرند و این مستند با محوریت موضوع افزایش جمعیت ساخته شده است. ما با توجه به این موضوع تمام تلاش خود را کردیم که از شعارزدگی دور باشیم و در فضایی جذاب قصه ای مخاطب پسند را روایت کنیم که فکر می کنم در انجام این کار نیز موفق بودیم.

وی در ادامه این بحث افزود: ما در این مستند تنها به این فکر نبودیم که مردم را بی منطق وادار به فرزندآوری کنیم و حتی در برخی مواقع رویکردی انتقادی نیز به برخی مسائل در فیلم داشتیم.

وی ادامه داد: در این مستند سه زوج جوان در شرایط متفاوت را به تصویر کشیده ایم که یکی از آنها قصه زوجی را روایت می کند که هنوز بچه دار نشده اند، زوج دیگری که صاحب فرزندی چند ماهه شده اند و زوجی دیگر که علیرغم سن کمشان دو فرزند نوزاد دارند.

یادگاری خاطرنشان کرد: در این مستند به سختی و شیرینی های زندگی این زوج ها پرداخته شده است و البته ما سعی نداشتیم تنها شیرینی های زندگی این زوج ها را در فضایی غیر واقعی روایت کنیم. «به وقت مادری» زندگی واقعی زوج های جوان را روایت می کند و سعی ما بر این بود به فضایی متفاوت در زندگی زوج های جوان بپردازیم. 

این کارگردان در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: فیلمنامه این اثر با همکاری حسین شمقدری نوشته شد که وی تدوین «به وقت مادری» را نیز بر عهده داشت. محسن اخوان به عنوان تهیه کننده، موسسه آرمان مدیا مجری طرح، سیامک سازگار و مجتبی خلفی زاده به عنوان تصویربردار و مطهره یادگاری در مقام مدیرتولید در ساخت این مستند با ما همکاری کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.