یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

در گفتگو با سینماپرس:

حیدری: مجموعه انیمیشن «مدبخت» به طرح معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد

انیمیشن «مدبخت»

سینماپرس: مهران حیدری کارگردان انیمیشن و مستند اظهار داشت: ساخت مجموعه انیمیشن «مدبخت» را در مرحله پیش تولید دارم که استوری برد آن در حال انجام بوده و طراحی همه کاراکترها انجام شده است. در این مجموعه ۱۳ قسمتی با وجود قصه ای جذاب به معضلات فرهنگی و اجتماعی می پردازیم.

حیدری در گفتگو با سینماپرس افزود: برای پخش این مستند از تلویزیون صحبت هایی انجام شده است که طی روزهای آینده نحوه پخش آن مشخص خواهد شد. امیدوارم «مدبخت» بتواند نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه مسئولان توجه کمی به انیمیشن دارند و این گونه سینمایی مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفته است. از همین رو ساخت این مجموعه را با هزینه شخصی به تهیه کنندگی «شرکت پویانمایی ضحی» بر عهده گرفته ام.

این کارگردان در ادامه از دوبله این انیمیشن گفت و اظهار داشت: کاراکترهای «مدبخت» با گویش محلی استان کرمان صحبت می کنند که دوبله آن نیز توسط دوبلورهایی انجام می شود که به گویش محلی مورد نظر آشنا باشند.

حیدری در ادامه عوامل ساخت این مجموعه انیمیشن را معرفی کرد و گفت: ندا موسویان به عنوان نویسنده، حمید شهبا، هادی اسلام کیش و طاهره رضایی در مقام انیماتور برای ساخت این مجموعه با ما همکاری می کنند. در نظر داریم اولین نمایش این مستند در جشنواره فیلم عمار سال جاری انجام شود.

کارگردان انیمیشن «ناو وینسس» در ادامه خبر از ساخت یک مستند داد و گفت: ساخت مستندی با موضوع کشف حجاب توسط رضاخان را بر عهده دارم که در مرحله پیش تولید است.

وی افزود: این مستند با حمایت «جشنواره فیلم عمار» ساخته می شود و به عملکرد روستاییان روستای محمودآباد سید می پردازد. مردان این روستا در زمان کشف حجاب رضاخان تونلی در زیر زمین ساخته بودند که به دلیل مسأله کشف حجاب زنانشان از این تونل رفت و آمد می کردند تا هیچکس نتواند آن ها را ببیند. فکر می کنم با ساخت این مستند یکی از عجایب رخ داده در زمان رضاخان را مطرح کنیم.

این کارگردان انیمشن به معنی مدبخت  اشاره کرد و گفت: «مدبخت» به نوعی تلفیقی از کلمه « مد» و « بدبخت» می باشد. بدین معنی که هرکسی به سوی مدگرایی برود بدبخت می شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: این مستند با نویسندگی نجمه محمودآبادی ساخته می شود و رضا سیوند نیز به عنوان مشاور فنی با ما همکاری می کند. ضمن اینکه تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر را خودم بر عهده دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.