سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

در یک نشست خبری عنوان شد

«دوازدهمین جشن بازیگر» با تقدیر از یک هنرمند ۱۰۱ ساله سینما و تئاتر هفته آینده برگزار می‌شود

نشست خبری دوازدهمین جشن بازیگر

سینماپرس: «دوازدهمین جشن بازیگر» با تقدیر از یک هنرمند ۱۰۱ ساله سینما و تئاتر هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس صبح امروز نشست خبری جشن بازیگر در خانه تئاتر با حضور مسئولان برگزار کننده این برنامه تشکیل و ریز برنامه های این جشن تشریح شد.

 در این نشست خبری که بهزاد فراهانی (دبیر جشن)، محمود رحیمی (نایب رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر) و فرهاد تجویدی (مسئول هماهنگی داوران جشن شب بازیگر) حضور داشتند ضمن ارائه مطالبی در مورد این جشن به سوألات اصحاب رسانه نیز پاسخ داده شد.

بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در ابتدای این نشست گفت: امسال حال و هوای جشن عطر و بوی بهاری دارد و مهمانان ما ۲ ساعت شاهد برنامه ای توأم با سرخوشی خواهند بود. خوشبختانه کارهای لازم برای برگزاری جشنی بسیار باشکوه انجام شده که بسیاری از این کارها بکر است و ما تاکنون در کشورمان شاهد چنین مسائلی نبوده ایم. ما سعی کردیم در این جشن به یک استاندارد جهانی دست پیدا کنیم و از همین رو بخش های بی نظیری را با توجه به هویت ملی و بومی خود برای این مراسم در نظر گرفته ایم که یکی از مهمترین آن ها اجرای موسیقی مازندرانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال در جایزه جشن بازیگران تغییرات ماهوی ایجاد شده است اظهار داشت: ما با مشورت های بسیار زیادی که با شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه تئاتر و افراد صاحب نظر و پیشکسوت این عرصه داشتیم تصمیم گرفتیم که معیار و ملاک خود را از سوی جوایز مادی به سوی جوایز معنوی توأم با اندیشه های والای میهنی تغییر دهیم. از این رو در ابتدای امر تصمیم بر این شد که یک «مدالیوم» از چهره نخستین بازیگران زن و مرد ایران طراحی کنیم اما به دلیل آنکه با تحقیقات بسیار نتوانستیم اولین بازیگران ایرانی را شناسایی کنیم از این کار صرف نظر کردیم.

دبیر دوازدهمین جشن شب بازیگر خاطرنشان کرد: در همین راستا آقای بهرام بیضایی پیشنهاد بسیار خوبی را مطرح کردند تا از کتاب «هزار افسان کجاست» به قلم خود ایشان که در آن طرح یک «مدالیوم» مربوط به ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح وجود دارد که مربوط به وجود هنر تئاتر در کشور ما در آن زمانه است برای طراحی این مدالیوم استفاده کنیم. این پیشنهاد با استقبال بسیار خوبی از سوی شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه تئاتر روبرو شد و از همین رو ما طراحی مدالیوم، پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی این جشن بزرگ را بر اساس این طرح انجام دادیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «امام علی (ع)» در ادامه افزود: من امیدوارم شرایط به گونه ای مهیا شود که آرم خانه تئاتر نیز بر اساس این مدالیوم باشکوه طراحی شود چرا که این مدالیوم نشان می دهد که ما بیش از یونانی ها در عرصه فعالیت های نمایشی کار می کرده ایم و هنر تئاتر در کشور ما سابقه ای فراتر از سایر کشورهای دنیا دارد که این مسئله باعث افتخار ایران و ایرانیان است.

فراهانی سپس در بخش دیگری از این نشست خبری به وضعیت حمایت کنندگان مالی این جشن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون اسپانسرهای زیادی به ما قول همکاری داده اند و همین امر باعث شده است که ما با سربلندی این جشن را برگزار کنیم و امیدوارم در صورت مهیا شدن شرایط اسپانسرهای دیگری نیز از ما اعلام حمایت کنند تا بتوانیم جشن را باشکوه تر از آنچه مد نظرمان است به سرانجام برسانیم. در هر صورت ما هیچ گونه کمبود اقتصادی برای این جشن نداریم و این مسئله خود نوید دهنده برگزاری یک جشن بی نظیر در تاریخ تئاتر ایران است.

وی سپس از تقدیر ۸ بازیگر در این جشن بزرگ خبر داد و گفت: در بخش بازیگران نمایش های اجرا شده در سال ۹۳ ما ۳ بازیگر برگزیده زن و ۳ بازیگر برگزیده مرد را بدون اولویت معرفی خواهیم کرد و همچنین از ۲ بازیگر جوان متعلق که بازی های خاصی از خود به یادگار گذاشته اند نیز در این جشن مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

فراهانی همچنین از تقدیر ۴ بازیگر پیشکسوت از سراسر ایران در این جشن خبر داد و اظهار داشت: مهتاج نجومی و آرمان امید از تهران، مهین سی سی پور از میناب و بندرعباس و آقای محمدی که یکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر هستند از شهر کاشان ۴ بازیگر پیشکسوتی خواهند بود که در این جشن مورد تقدیر قرار خواهند گرفت ضمن اینکه یک بازیگر پیشکسوت ۱۰۱ ساله که از بزرگان عرصه سینما و تئاتر است نیز در این جشن مورد تجلیل قرار خواهد گرفت که نام ایشان را به دلیل جذاب تر شدن مراسم رسانه ای نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست خبری رحیمی اسامی کاندیداهای این دوره از جشن شب بازیگر را به شرح زیر اعلام کرد:نامزدهای زن بازیگری تئاتر در سال ۹۳ به ترتیب حروف الفبا و بدون هیچ اولویتی عبارتند از: نسیم افشارپور (نوعی داستان عاشقانه)، ‌ستاره اسکندری (هم هوایی)، سوگل سادات خلیق (قصه ظهر جمعه)، ‌ شیدا خلیق (ماضی استمراری)، فرزانه کابلی(تانگو تخم مرغ داغ)، ‌ هانا کامکار(ترانه‌های محلی)، الهام کردا(هم هوایی)، آیدا کیخایی(هیولاخوانی)، ‌ پریسا مقتدی(تانگوی تخم مرغ داغ)، ‌ ناهید مسلمی(ماضی استمراری). همچنین نامزدهای بازیگری مرد تئاتر در سال ۹۳ به شرح زیر معرفی شدند: بهرام افشاری(پاییز)، توماج دانش بهزادی(بیرون پشت در)، ‌ پوریا رحیمی سام(آخرین نامه)، علی سرابی(ترانه‌های محلی)، خسرو شهراز(الیورتویست)، تینو صالحی(قصه ظهر جمعه)، امین طباطبایی(هملت)، پژمان عبدی(برای کلاه آهنی‌ها)، محمد علی محمدی(قصه ظهر جمعه)، نوید محمد زاده(آخرین نامه).

فرهاد تجویدی نیز با اشاره به اینکه این نامزدها از میان ۲۸۴ اثر نمایشی و در ۳۷ سالن تئاتری توسط ۱۵ داور برجسته از حوزه تئاتر و نمایش کشور انتخاب شده اند گفت: روال داوری جشن شب بازیگر مانند دوره های قبلی بود و در ابتدا یک هیأت انتخاب تمامی نمایش ها را دیدند و بعد از آن بهترین ها را به داوران معرفی کردند تا داوران این نمایش ها را تماشا کرده و به نامزدهای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

گفتنی است؛ دوازدهمین شب بازیگر ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.