دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

گپ سینماپرس با هادی محقق

۸۴ دقیقه سکوت با اثری از گروه «هنر و تجربه»/ تماشای «ممیرو» حوصله می خواهد!

فیلم سینمایی ممیرو

سینماپرس: هادی محقق که فیلم «ممیرو» به کارگردانی وی امروز در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید گفت: فضای این فیلم خاص است و نزدیک به ۸۴ دقیقه از زمان فیلم در سکوت می گذرد از این رو تماشای «ممیرو» حوصله می خواهد!

وی در رابطه با فیلمش به خبرنگار سینماپرس گفت: زمان «ممیرو» با احتساب تیتراژ ۹۰ دقیقه است که حدود ۲ دقیقه آن تیتراژ است و از ۸۸ دقیقه دیگر حدود ۸۴ دقیقه فیلم به طور کلی در سکوت مطلق به سر می برد و تنها ۴ دقیقه از فیلم به ادای دیالوگ می پردازد.

وی افزود: من احساس نیازی برای بکارگیری دیالوگ در این فیلم نکردم؛ البته دلیل عدم استفاده از دیالوگ هم در این اثر به خاطر این نیست که بخواهم «ممیرو» را فیلمی خاص نشان دهم.

محقق در ادامه با تاکید بر اینکه مقصد و هدف اصلی فیلمش رسیدن به انسان و انسانیت است اظهار داشت: من در این اثر سینمایی بدون آنکه بخواهم وارد حواشی سیاسی، اجتماعی و... شوم تنها به زندگانی مردمانی پرداختم که خصوصیات خاصی دارند.

وی ادامه داد: اگر چه من معتقدم شاید این جنس از سینما به لحاظ مخاطب با مشکلاتی همراه باشد اما من فیلمم را برای همه مخاطبان ساخته ام و امیدوارم همه از آن خوششان بیاید.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: سینما نیاز به اجرای مدل های خاص دارد و اینکه ما بخواهیم همیشه در یک نوع فرم ساختاری محدود شویم باعث می شود تا مخاطب دیگر نتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

وی گفت: ما باید مخاطب را با ساخت فیلم های متوع ترغیب کنیم تا از تمامی آثار با خصلت های مختلف استقبال کنند، امروزه سینمای ما در شهر و زندگی شهری خلاصه شده و این شهرزدگی به هیچ عنوان برای آینده ما خوب نیست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به عناصر مختلف فیلمش اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عناصر تولید این اثر سینمایی، فیلمبرداری درخشان و بی نظیر روزبه رایگا است که حس و جنس خوبی را در نظر گرفته و با بدعت گذاری هایش باعث شده تا فضای فیلم باورپذیر شود.

محقق افزود: از سوی دیگر با توجه به فضای ناتورالیستی که در فیلم حاکم است سعی کردیم این فضا را در گریم ها رعایت و سبک ناتورالیست را در این زمینه نیز لحاظ کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» در خاتمه این گفتگو بیان داشت: داستان «ممیرو» درباره تنهایی‌ ایاز، پیرمرد واخورده ای از زندگی است که روزگار پر از سخت و مشقت را پشت سر گذاشته و و بعد از اتفاقات مهیب با نوه خود روزگار می گذراند و همیشه خود را مسبب همه اتفاقات بد در زندگی اش می داند.

گفتنی است؛   عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هادی محقق. مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا. تدوین: مجید برزگر. طراح صحنه و لباس: حسین قزلباش. طرح چهره پردازی: پدرام زرگر. صدابردار: علی عدالت دوست. طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی. مدیر تولید: حامد غلامی. دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هادی دیباجی منشی صحنه: آزاده فیروزبخت. دستیار تدوین: حمیدرضا برزگر. طراح گرافیک: طاها ذاکر. طراح جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. عکاس: سعیده شریفی.

بازیگران: یداله شادمانی. میثم فرهومند. فاطمه بهادر. پریسا واصلی. مهیار آب روان. منوچهر اشکویی. طلوع جهانبازی. تهیه کنندگان:سید رضا محقق. مجید برزگر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.