شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

همزمان با روز مقاومت اسلامی عنوان شد؛

قهرمانی: مدیریت فرهنگی کشور باعث افول سینمای مقاومت شده است/ واژه مقاومت نباید تنها به مسأله لبنان و فلسطین و جنگ ۳۳ روزه اطلاق شود

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما همزمان با روز مقاومت اسلامی گفت: متأسفانه مدیریت فرهنگی کشور باعث افول سینمای مقاومت شده است و از آنجا که مدیران بهای چندانی به این سینما نمی دهند فیلمسازان هم ناخودآگاهانه به سمت تولید چنین آثاری نمی روند.

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما طی سال های اخیر شاهد تولیدات بسیار اندکی در حوزه سینمای مقاومت بوده ایم که این مسأله برای سیستم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسیار بد است و تولیدات ما در این حوزه باید بسیار فراتر از آن چیزی باشد که در ذهن مان می گنجد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نیم نگاهی به وضعیت تولیدات آثار سینمایی در سال گذشته داشته باشیم شاید تنها یکی دو فیلم مانند «ابو زینب» و «جشن تولد» هستند که در جرگه آثار سینمای مقاومت جای می گیرند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه هرچند فلسطین، لبنان و حزب الله خط مقدم سینمای مقاومت است اما تنها نباید آثار تولید شده در این نوع سینما معطوف به این سوژه ها باشند اظهار داشت: در هر گوشه ای از جهان که حکومت های ظالم و مستکبر حقی را از مردم به زور می گیرند و مردم در مقابله با آن ها قرار می گیرند مقاومتی رخ می دهد و سینمای ما می تواند به این سوژه ها و موضوعات ورود پیدا کند.

وی در همین راستا افزود: مقاومت به طور عام خاستگاه بشر در مقابل ظلم و تعدی است و بشر مقاومت را جزئی لاینفک از خود می داند و همواره در مقابل هر نوع زورگویی ایستادگی می کند؛ واژه مقاومت را می توان مترادف با واژه هایی نظیر استقلال، آزادی و عدالت خواهی دانست و اگر ما تعریف درستی از این واژه ها داشته باشیم می توانیم فیلم های بسیار زیادی را در حوزه مقاومت تولید کنیم که مثلاً بسیار فراگیرتر و جهانشمول تر از جنگ های ۳۳ روزه باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و آتش» خاطرنشان کرد: پیام های مقاومت باید در آثار سینمایی به درستی گنجانده شوند و ما باید درصدد آن باشیم که ضمن تولید این قبیل آثار مهم و ارزشمند در پخش جهانی آن ها نیز کوشا باشیم تا سایر ملت های دنیا در جای جای جهان بتوانند به خوبی متوجه ظلم ظالمان شده و بر علیه آن ها قیام کنند؛ سینمای جمهوری اسلامی ایران باید آرمان های انقلاب اسلامی را درون خود داشته باشد و مقابله ای باشد با بیدادگری، استکبار، استعمار و...

قهرمانی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اگر دغدغه ای در مسئولان فرهنگی کشور به وجود بیاید می توان شورایی را تشکیل داد و از دغدغه مندان حوزه سینمای مقاومت دعوت کرد تا سوژه های به روز و مرتبط با این حوزه را رصد و شناسایی کنند و در نهایت بهترین سوژه ها را برگزیده و از روی آن ها فیلم های سینمایی متعددی را ساخته و روانه بازار جهانی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.