شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

گلایه هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با سینماپرس؛

بصیری: مدیران فرهنگی فعلی تنها خودشان را می بینند و دغدغه ای برای رفع مشکلات هنرمندان ندارند

محمود بصیری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: محمود بصیری بازیگر طناز سینما و تلویزیون با ابراز گلایه شدید گفت: مدیران فرهنگی فعلی تنها خودشان را می بینند و دغدغه ای برای رفع مشکلات هنرمندان ندارند و همین مسأله باعث شده تا بخش عمده ای از هنرمندان ما در خانه نشینی و بیکاری مطلق به سر ببرند و حتی در تأمین معاش روزانه شان دچار کمبود و مشکل باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «مهریه بی بی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت امروز سینما و تلویزیون ما بسیار آشفته است؛ متأسفانه هیچ مدیریت اصولی در این رسانه ها وجود ندارد و به همین علت است که همه ما در بلاتکلیفی به سر می بریم.

وی ادامه داد: بنده معتقدم ما در سینما و تلویزیون مان نیاز به حضور مدیرانی داریم که تخصص این حوزه ها را دارا باشند؛ ما به امثال زنده یاد علی حاتمی ها نیازمندیم تا سینما و تلویزیون کشور را اداره کنند؛ ما نیاز به مدیرانی داریم که فرهنگ و هنر و ادب را به خوبی بشناسند اما افسوس که امثال علی حاتمی ها دیگر در سینمای ما نمی آیند و کارهای مدیریتی هم هرگز به آن ها سپرده نشده و نمی شود.

بصیری خاطرنشان کرد: امروزه کیفیت سریال های تلویزیونی و آثار سینمایی ما به شدت پایین آمده و به همین دلیل است که مردم ترجیح می دهند به جای رفتن به سینماها و یا تماشای برنامه های تکراری تلویزیون سرشان را در گوشی های موبایل شان فرو ببرند و تمامی آنچه را که نیاز دارند در گوشی های موبایل شان جستجو کنند!

بازیگر سریال های خاطره انگیز «هتل» و «آرایشگاه زیبا» تأکید کرد: طی بیش از ۲ دهه گذشته ما تنها ۳ شبکه تلویزیونی در کشورمان داشتیم و فیلم های سینمایی هم که سالانه تولید می شدند تعداد بسیار اندکی بودند اما با این حال همه مردم از برنامه های تلویزیونی استقبال شایانی می کردند و صف های سالن های سینما هم در زمستان و تابستان مملو از جمعیت بود اما اینک با اینکه ده ها شبکه تلویزیونی استانی و ملی و خصوصی راه اندازی شده و تعداد تولید آثار سینمایی نیز نسبت به آن دوران افزایش بسیار زیادی دارد مردم علاقه ای به دنبال کردن این دو رسانه از خود نشان نمی دهند.

این هنرمند تصریح کرد: متأسفانه مدیران ما همواره در سینما و تلویزیون در حال شعار دادن ها زیبا هستند و از یک سو دم از حمایت از هنرمندان و تقدیر از پیشکسوتان می زنند و از سوی دیگر مرتب شعار این را می دهند که مردم مخاطبان جدی برنامه های آن ها هستند در صورتی که این گونه نیست و متأسفانه ما در حوزه فرهنگ و هنر دچار نوعی آشفتگی شده ایم.  

بازیگر فیلم سینمایی «گراند سینما» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه افرادی که خانه سینما را اداره می کنند این کاره نیستند اظهار داشت: خانه سینما را بنده و آقای داود رشیدی با هم راه اندازی کردیم اما این خانه امروز از من هنرمند که سال های سال است در سینما و تلویزیون این مرز و بوم فعال هستم هیچ حمایتی نمی کند و دلیلش هم این است که افرادی که در این مکان دور هم جمع شده اند دغدغه ای ندارند و تنها به فکر منافع خویش هستند.

بصیری در خاتمه این گفتگو افزود: من شخصاً هیچ گونه حمایتی  از هیچ یک از نهادهای دولتی ندیدم و تنها آقای عظیمی مدیر عامل موسسه پیشکسوتان هنر است که همواره جویای حال بنده و سایر همکارانم می شود؛ متأسفانه گویا معرفت ها و منش ها هم به طور کل از بین رفته است و حتی هنرمندان هم ترجیح می دهند یادی از همکاران قدیمی خود نکنند. من همواره یاد زمانی می افتم که هیچ نهادی به اسم خانه سینما وجود نداشت و همه هنرمندان در هر رشته و صنفی در کافه نادری دور هم جمع می شدند و با یکدیگر مراوده و تعامل داشتند و انسانیت در بین شان موج می زد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.