کارگردان فیلم سینمایی «نازنین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ملودرام های اجتماعی جزو آن دسته آثاری هستند که می توانند مخاطبان با سنین و فرهنگ های مختلف را به سوی خود جذب کنند و «نقطه کور» هم قطعاً از این قاعده مستثنی نیست؛ این فیلم را می توان جزو آثار جهانشمولی دانست که مخاطبانی با همه تفکرات می توانند از تماشای آن راضی باشند و خوشبختانه حرف های زیادی هم درون فیلم وجود دارد که همین حرف ها باعث می شود مخاطب علاقه بیشتری به تماشای فیلم از خود نشان بدهد.
وی ادامه داد: «نقطه کور» بر اساس بازخوردهایی که در ایام جشنواره فجر داشتیم نزدیک به ۱۱ دقیقه کوتاه شده است و هم اکنون در سینماها مخاطبان فیلم را در بازه زمانی ۷۹ دقیقه ای تماشا می کنند. ریتم فیلم نسبت به آثار معمول سینمای ایران مناسب است و طبق سرکشی های مکرری که تاکنون به سالن های سینما داشته ام خوشبختانه تاکنون هیچ شخصی از فیلم ابراز نارضایتی نکرده است.
گلستانه سپس با بیان اینکه «نقطه کور» ضمن پراختن به موضوعی خانوادگی داستان خود را در ابعاد روانشناختی و حتی جامعه شناختی روایت می کند اظهار داشت: از این رو «نقطه کور» می تواند برای مخاطبان ملموس و باورپذیر باشد؛ در این اثر سینمایی یک چالش جدی و اساسی مطرح می شود که مبتنی بر وقایع روز جامعه است و ما روی جزء به جزء فیلمنامه دقت نظر داشتیم تا نتیجه نهایی فیلم مان بتواند بخش اعظمی از مخاطبان را به خود جلب کند.
این فیلمساز تأکید کرد: «نقطه کور» فیلمی در مذمت شک و بی اعتمادی در خانواده ها ست، متاسفانه این مساله به شدت فراگیر شده و در صورت اپیدمی شدن می تواند ضربات جبران ناپذیری را به بنیان خانواده ها وارد سازد. ما در طول تاریخ همواره شاهد بوده ایم که قضاوت های زودهنگام و ناآگاهانه باعث اتفاقاتی شده که هرگز هیچ یک از آن اتفاقات جبران پذیر نبوده اند. من معتقدم سینماگران بایستی با ساخت فیلم های خود به مخاطبان آگاهی بدهند و من در این فیلم تلاش کردم آن ها را از سرنوشت بدی که قضاوت های ناآگاهانه می تواند در زندگی شان به وجود بیاورد آگاه سازم تا ما دیگر شاهد اتفاقات ناگوار بر اساس قضاوت های زودهنگام نباشیم.
کارگردان فیلم سینمایی «دردسر بزرگ» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: این فیلم هیچ خط قرمزی را رد نمی کند و بار روانشناختی آن بسیار سنگین است؛ داشتن بار سنگین روانشناختی در فیلمنامه «نقطه کور» باعث شد ما در اجرا و تولید این فیلمنامه بار سنگین تری را بر دوش بکشیم اما من مایل بودم در اولین تجربه تهیه کنندگی سینمایی ام یک گام بزرگ بردارم و با مطرح کردن یک چالش جدی و اساسی فیلمی بسازم که بتواند با وقایع روز جامعه مطابقت داشته و برای مخاطبان خود باورپذیر باشد. از این رو تمامی سختی ها و دشواری ها را با طیب خاطر به جان خریدم و مبادرت به تولید این اثر سینمایی کردم.
وی در خاتمه گفت: تمامی توجه به جزئیات در روند تولید «نقطه کور» به دلیل آن بود که من معتقدم سینما بدون مخاطب معنا ندارد و ما باید در سینما برای توده های مردم بتوانیم فیلم بسازیم. «نقطه کور» فیلمی کلاسیک نیست و من از قواعد سینمای کلاسیک برای ساخت آن بهره نبردم چرا که معتقدم دیگر زمانه ای رسیده که سینمای کلاسیک نمی تواند نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند. به نظرم وقت آن رسیده که فیلمسازان داستان های باورپذیر و جذاب خود را به سبک و شیوه های جدید در سینما روایت کنند تا مخاطبان استقبال خوبی را از آثارشان داشته باشند.
گفتنی است؛ محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا در «نقطه کور» به ایفای نقش پرداخته اند. یونا تدین، نیوشا جهانی، نیوشا گودرزی، حسام رحیمی منش، نرگس و نیلوفر یزدان پرست نیز به عنوان بازیگران خردسال در این فیلم حضور دارند.
در خلاصه داستان این فیلم به قلم احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور آمده است: خسرو که ۲۳ روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره ذهنش را می خورد، وارد خانهاش در تهران میشود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیتهایش عینیت مییابند. او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما ...
عوامل فیلم سینمایی «نقطه کور» عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مهدی گلستانه، مجری طرح: پیمان جعفری. مدیر برنامه ریزی: علی افشین راد، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، منشی صحنه: شهره فهیمی، برنامه ریز: رضا غفارنژاد مولایی، دستیار کارگردان: مریم مجیدی، مدیر تولید: وحید مشاری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین:خشایار موحدیان، دستیار تدوین:وحیده طوسیان، دستیاران فیلمبردار: وحید ابراهیمی، اسماعیل واشقانی، کرین و تراولینگ: محسن بجنوردی، گروه فیلمبرداری: سیاوش مزروعی، امیرحسین گوران، ایمان سرلک، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، دستیار صدابردار: آرش نجفیان، طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی، دستیاران صحنه: رامین غفوری، فرهاد ابراهیمی، امیر کلهری پور، گروه لباس: گلاره دربندی، بهاره توزیع، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، اجرای گریم: خلیل نظری، لیلا پرهیزکاری، یاسمن محب اهری، عکس: علی نیک رفتار، فیلم پشت صحنه: فرهاد فرهنگ، مدیر هنری تبلیغات: میثم میرزایی، مشاور رسانه ای: احسان عباسی، مشاور روانپزشکی فیلمنامه: افشین یداللهی.
«نقطه کور» پس از «دردسر بزرگ» و «نازنین» سومین فیلم بلند سینمایی مهدی گلستانه محسوب میشود.
ارسال نظر