شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

در نشست خبری مطرح شد

تجلیل از جمشید هاشم پور و گوهر خیراندیش در یازدهمین جشن منتقدان سینما/ فیلم کوتاه و مستند حذف شد

نشست جشن منتقدان

سینماپرس: نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران صبح امروز ۲۱ مردادماه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور جعفر گودرزی، جواد طوسی، علی علایی، علی باقری، سیاوش حقیقی، میثم میرزایی، اسماعیل میهن دوست و کامران ملکی صبح امروز ۲۱ مردادماه در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی دبیر جشن گفت: امسال سعی کردیم تا این جشن باشکوه تر برگزار شود. یکی از مهمترین ویژگی های این جشن توجه به جلوه های فرهنگی سینما است و این جشن مفتخر است که به این جنبه می پردازد، بنابراین امیدوارم شاهد رای های تمیز و پاک و با ساختار آکادمی باشیم.

وی تاکید کرد: امسال یازدهمین جشن پنجشنبه  ۲۶ مرداد ساعت ۱۹ در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود. در این جشن ۴ بزرگداشت شامل تجلیل از جمشید هاشم پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی برگزار می شود، علاوه برآن نکوداشت زنده یاد علی معلم نیز برگزار می شود.

گودزری با اشاره به اینکه آرای این دوره از جشن بسیار غافلگیر کننده است، گفت: امسال بحث داوری فیلم های کوتاه و مستند از جشن حذف شده است تا مانع طولانی شدن جشن شویم، البته جوایز انتخاب های ما در این بخش ها در جشنواره های «سینماحقیقت» و فیلم های کوتاه تهران اهدا می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: امسال برخلاف سال های گذشته برای جشن اسپانسر گرفتیم که شامل بانک رفاه است. البته سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه ما را همراهی می کند. همچنین شرکت آیو پخش زنده اینترنتی جشن را برعهده دارد.

جواد طوسی ریس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان گفت: ضرورت مستقل بودن جشن بسیار مهم بود و به همین دلیل دست آقای گودرزی دبیر جشن را در بخش بزرگداشت ها باز گذاشتیم. این جشن می تواند آرای مستقل خود را داشته باشد که تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است و تفاوت زیادی را در روز جشن خواهید دید. باید بپذیریم جشن در شرایطی برگزار می شود که در یک دوران گذار به سر می بریم.

وی افزود: ما تعامل خوبی با خانه سینما داشتیم و در کنار آن این امید وجود دارد که سازمان سینمایی نیز در زمینه جشن از ما حمایت کند. البته یکی دیگر از مسایل مهم با آبرو برگزار کردن جشن است.

در ادامه علی علایی نیز بیان کرد: این ششمین سال است که جشن به صورت آکادمی برگزار می شود و همه اعضای انجمن در این رای گیری حضور دارند البته به غیر از تعدادی از اعضا که فیلم ها را ندیده اند. امسال رشته های تخصصی مانند صدا حذف شده است و ۱۳ رشته داوری می شود و کار ۳۵۲ هنرمند در این رشته ها ارزیابی شده است.

یه گفته وی، ضریب آرای داوران پیشکسوت با آرای اعضای جدید یکسان نیست.

سپس اسماعیل میهن دوست نیز تاکید کرد: طبق وظایفی که برای بازرس در آیین نامه جشن آمده است ما نیز فعالیت خود را انجام می دهیم.

گودرزی با اعلام اینکه دوشنبه کاندیداهای جشن معرفی می شوند، عنوان کرد: به طور کلی سعی کردیم تا داوری ها در این جشن کاملا تخصصی برگزار شود.

باقری طراح این پوستر گفت: پوستر زدن برای این صنف کار بسیار سختی است و من  سعی کردم برای طراحی پوستر از المان های تکراری استفاده نکنم. امیدوارم بخش پوستر نیز در داوری های این جشن اضافه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.