دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

شروع ناامید کننده "لیگ عدالت" در سینماهای آمریکا

فیلم لیگ عدالت

سینماپرس: فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» که از جمعه گذشته در سینماهای امریکا اکران شده، با استقبال گرمی روبرو نشده و با توجه به آمار فروش سه روز گذشته، احتمالا این فیلم با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های اولیه نتیجه‌ای ناامیدکننده برای زک اسنایدر و ستاره‌های فیلم جدیدش به شمار می‌رود.

به گزارش سینماپرس به نقل از آی سینما، به نوشته ورایتی، این میزان فروش افتتاحیه نزدیک به ۱۵ درصد کم‌تر از پیش‌بینی امیدوارانه کارشناسان است که تصور می‌کردند فیلم جدید «بتمن علیه سوپرمن» در سه روز نخست اکرانش دست‌کم ۱۱۰ میلیون دلار می‌فروشد. این فیلم دو ساعته که با بودجه ۳۰۰ میلیون دلار تولید شده، با هدف تکرار موفقیت محصولات مشترک سینمایی دو استودیو دیزنی و مارول روانه بازار شده است. با توجه به فروش نه چندان جالب «لیگ عدالت» در گیشه امریکا، حالا وارنرها با موقعیتی مخاطره‌آمیز برای بازگشت سرمایه‌شان روبرو هستند.

گل گدوت ستاره فیلم موفق «زن شگفت‌انگیز» به همراه بن افلک در نقش بتمن و هنری کویل در نقش سوپرمن در «لیگ عدالت» ظاهر شده اند. زک اسنایدر این فیلم را بر اساس فیلمنامه مشترک کریس تریو و جاس ویدن ساخته است.

جیسن موموآ هم در نقش آکوامن حاضر شده و ازرا میلر دوباره در نقش فلش مقابل دوربین رفته است. امی آدامز، امبر هرد، جرمی آیرنز، جی کی سیمونز و ویلم دافو هم از دیگر بازیگران این فیلم پرستاره هستند. اسنایدر از آوریل ۲۰۱۶ فیلمبرداری «لیگ عدالت» را آغاز کرد اما به دنبال حادثه تراژیک خودکشی دخترش در ماه مارس، جاس ویدن کارگردان دو قسمت از فیلم‌های «انتقامجویان» محصول مشترک دیزنی-مارول برای ادامه وظایف کارگردانی به کمک اسنایدر رفت و جایگزین او شد.

فروش روز جمعه «لیگ عدالت» در گیشه امریکا نزدیک به ۳۹ میلیون دلار اعلام شده و فروش خارجی آن در همان روز نخست به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب، این فیلم در نخستین روز اکرانش برابر با ۱۰۹.۵ میلیون دلار در گیشه دنیا درآمد کسب کرده است. «لیگ عدالت» تا اینجا در «راتن تومیتوز» سایت نظرسنجی منتقدان، به ۴۰ درصد امتیاز دست یافته و در «سینمااسکور» که به نظرسنجی مخاطبان اختصاص دارد امتیاز ب مثبت دریافت کرده است.

احتمال می‌رود فیلم جدید جولیا رابرتس با عنوان «اعجاز» (Wonder) که همزمان با «لیگ عدالت» توسط استودیو لاینزگیت در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شده است، با ۲۷ میلیون دلار فروش افتتاحیه رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه آخر هفته امریکا را به خود اختصاص دهد. استیون چباسکی این فیلم را کارگردانی کرده و جیکوب ترمبلی بازیگر کودک فیلم تحسین‌شده «اتاق» نیز در نقش فرزند رابرتس و اوون ویلسن در این فیلم ظاهر شده است. داستان فیلم با محوریت پسر بچه کلاس پنجمی پیش می‌رود که دچار عقب‌افتادگی ظاهری است. فروش روز جمعه «اعجاز» از مرز ۹ میلیون دلار عبور کرد. امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز به ۸۳ درصد رسیده و در سینمااسکور هم امتیاز آ مثبت را دریافت کرده است.

به جز دو فیلم یاد شده، جدول ده فیلم پرفروش گیشه در قبضه محصولاتی خواهد بود که در هفته‌های گذشته روی پرده رفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.