چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون

شبکه‌های تلویزیونی

سینماپرس: در روزهای پایانی این هفته که مصادف با ایام الله دهه فجر می باشد، شبکه های مختلف سیما فیلم های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده اند که از جمله آنها فیلم سینمایی «تشریفات» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده می باشد.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «دیوارهای یخی»،  «گل برفی و راز بادبزن»، «سال‌های برف و بنفشه ۱و۲»،  «حفره»،  «روز ملی»، «فرمول مرگ»،  «داستان عوضی»،  «پنج کودک جسور»،  «دریای سیرو»،  «پلاک»، «شاطره»،  «پاییز گرم ۱ و۲»،  «بچه‌های بهشت»، «در محاصره»، «سیگار ممنوع»، «تشریفات»،  «جعبه گنج»، «سرقت از یک سارق»، «خوشبختی تصادفی»، «نابغه»،  «دشمن پشت دروازه‌ها»، «یک به علاوه دو می‌شه چهار» و «هوگو» پنج‌شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

*************************************

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «دیوارهای یخی» به کارگردانی محمود معظمی، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از حادثه دلخراش سینما رکس آبادان، عده‌ای از دانشجویان انقلابی مدارکی به‌دست می‌آورند که نشان می‌دهد ساواک در این قضیه دست داشته است. زنی به‌نام سارا که از ماموران ساواک است با نام مستعار زینب امیری، وارد دانشگاه شده و به دانشجویان انقلابی می‌پیوندد. او شور و شوق زیادی دارد و کارهای متهورانه‌ای انجام می‌دهد و خیلی زود می‌تواند در گروه دانشجویان برای خود کسب اعتبار کند. علی که سردسته گروه است دل‌باخته زینب شده و از او خواستگاری می‌کند. زینب برای نزدیک شدن به علی و دستیابی به اسناد و مدارک به خواستگاری او جواب مثبت می‌دهد. درست همان شب زینب امیری تصادف کرده و حافظه خود را از دست می‌دهد…!

در فیلم تلویزیونی «دیوارهای یخی»، فرخ نعمتی، سارا منجزی و مهران رجبی هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «گل برفی و راز بادبزن» به کارگردانی یان وانگ، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

ماجراهای این فیلم در مورد دو دختر است به نام‌های گل برفی و لی‌لی. طبق رسوم گذشته، خواهران قسم خورده می‌شوند. آنها می‌کوشند ارتباطشان را به وسیله پیام‌هایی که روی بادبزن می‌نویسند حفظ کنند. چند قرن بعد، در زمان معاصر ۲ دختر از نسل آنها می‌کوشند از تجربیات گذشتگانشان استفاده کنند….

هیو جکمن و آرچی کائو بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «سال‌های برف و بنفشه ۱و۲» به کارگردانی سعید سلطانی، پنج‌شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با نقش‌آفرینی سام درخشانی و لاله اسکندری خواهید دید: علی فلاح، مهندس جوانی که در اروپا در رشته کشاورزی تحصیل کرده به ایران بازمی‌گردد و علی‌رغم میل خانواده‌اش، برای احیاء و آبادانی زمین پدرش راهی پیشوای ورامین می‌شود. در روستا، مهندس فلاح با دفاع از مستخدم فروغ، و درگیر شدن با آدم‌های تیمسار امیرشاهی بین اهالی محبوبیت پیدا می‌کند، فروغ زن بیوه‌ای است که دارای املاک زیادی است و تیمسار امیرشاهی با کمک فرزانه، وکیل فروغ با سندسازی قصد تصاحب املاک او را دارند. فرزانه از مهندس فلاح می‌خواهد که برای گرفتن وام به بانک برود و استشهادی را برای قطعه زمینی امضاء کند. مهندس می‌فهمد که زمین متعلق به فروغ است و امضا نمی‌کند و فروغ را در جریان قرار می‌دهد….

*************************************

فیلم تلویزیونی «حفره» به کارگردانی کاوه خداشناس، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: ایمان که دانشجوی هوا فضا در خارج از کشور است با شنیدن خبر تصادف خواهرش و حال نامساعد او وارد ایران می‌شود و در همین حین با دوست خواهرش مونا و برادر او که مهرداد نام دارد و در زمان نبودن وی برای خانواده‌اش زحمت فراوان کشیده‌اند آشنا می‌شود. بعد از چندی رابطه‌ی آنها با هم صمیمی‌تر می‌شود و با پیشنهاد مهرداد ایمان به ایران بازمی‌گردد و در سازمان هوا و فضای کشور مشغول کار می‌شود و تصمیم ازدواج با مونا را می‌گیرد اما به طور تصادفی متوجه می‌شود که مونا و مهرداد خواهر و برادر نیستند…!

پویا امینی، مریم معصومی و مهدی امینی خواه بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «روز ملی» به کارگردانی جیمز واتکینز، پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک گروه پلیس فرانسوی قصد دارند با ایجاد هرج و مرج در شهر و بمب‌گذاری به بانک مرکزی فرانسه دست‌برد بزنند. آنها بر اساس یک توطئه طراحی شده به یک مرکز اسلامی حمله می‌کنند و به دروغ از آنجا مواد منفجره کشف می‌کنند از طرفی مهاجران را تحریک می‌کنند که راهپیمایی کرده و به پلیس حمله کنند. اما یک جیب‌بر ساده و یک مامور امنیتی آمریکایی ناخواسته در این ماجرا درگیر می‌شوند و از اهداف این پلیس‌های فاسد با خبر می‌شوند….

در این فیلم سینمایی ادریس البا و ریچارد مدن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «فرمول مرگ» به کارگردانی بهداد آوند امینی، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بیژن امکانیان و صادق هاتفی آمده است: دکتر پرویز فرجامی استاد دانشگاه شیمی که مدتی دچار رخوت افسردگی شده در آزمایشگاه دانشگاه جسد دانشجوی دانشگاهش را پیدا می‌کند. پس از بازجویی‌های اولیه افسر ویژه آگاهی دکتر پرویز فرجامی را تنها مضنون پرونده می‌داند. پس از بررسی‌های آگاهی و مسئولین دانشگاه پی می‌برند که دانشجوی جوان کشف بزرگی در حیطه علم شیمی نائل آمده است و استاد مهمانی که از خارج از کشور وارد شده درمی‌یابد که کشف این دانشجوی جوان ایرانی تمام فرضیه‌های او را در خارج از کشور باطل می‌کند. به همین دلیل توطئه‌ای را طراحی می‌کند….

*************************************

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «داستان عوضی» به کارگردانی فریدون جیرانی، پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

فیلم در مورد نویسنده‌ای است که همیشه داستان‌های تلخی می‌نویسد. اما ناگهان تصمیم می‌گیرد یک داستان شاد و خنده‌دار بنویسد. در پی این تصمیم خودش درگیر ماجراهای درون داستانش می‌شود.

اکبر عبدی، هدایت هاشمی، نگار عابدی و نادر سلیمانی بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

فیلم سینمایی «پنج کودک جسور» به کارگردانی کیسانپونگ راچاتا، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۸ از شبکه پنج پخش می‌شود.

داستان فیلم مربوط می‌شود به پنج کودک که نزد یک استاد فنون رزمی زندگی می‌کنند و از او فنون رزمی هم می‌آموزند. استاد همیشه به آنها متذکر می‌شود که این فنون برای کتک زدن مردم نیست، بلکه برای دفاع از حقوق افراد ضعیف است. یکی از بچه‌ها که از دیگران کوچک تر است، ناراحتی قلبی دارد و باید هرچه زودتر پیوند قلب شود. بچه‌ها با سختی فراوان بالاخره موفق می‌شوند که یک قلب پیوندی برای او پیدا کنند. ولی یک گروه تبهکار به آن بیمارستان یورش می‌برند و قلب پیوندی را نیز از بین می‌برند….

در این فیلم نانتاوتی بومراپساپ و ناوارات تیکراتانپراسرت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «دریای سیرو» به کارگردانی آکییوشی کیماتا، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: کارآگاه میتارای دانشمندی است که در برخی از پرونده‌های جنایی با پلیس همکاری می‌کند. در یک پرونده، زن و شوهری با فرزند نوزادشان به قتل رسیده‌اند. پرستار این نوزاد ادعا می‌کند که وقتی با نوزاد تنها در خانه بوده، سارقین به خانه حمله کرده و نوزاد را با خود برده‌اند و یک نامه برای پدر و مادر نوزاد به جاگذاشته‌اند! آنها در این نامه مبلغ بسیار زیادی را در قبال آزادی فرزندشان درخواست کرده‌اند….

هیروشی تاماکی، آلیس هیروسه و هیکاری ایشیدا بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «پلاک» به کارگردانی حسین تبریزی، پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که: مهندس امانی مجری ساخت سد کارون چهار است. او به مهندسان زیر مجموعه خود اطمینان کامل دارد، به همین خاطر با بهره‌برداری پیش از موعد از این سد و به کار انداختن نیروگاه موافقت می‌کند. این موضوع مخالفت‌هایی را از سوی برخی مدیران داخلی و همچنین ناظران و مشاوران خارجی پروژه به‌وجود می‌آورد…!

در فیلم تلویزیونی «پلاک»، جعفر دهقان، شهرام ابراهیمی و اکبر دانیالی هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «شاطره» به کارگردانی ایمان افشاریان، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی شاپور معمارزاده و سوده شرحی خواهید دید: جلال اژدری خود را صاحب کارخانه‌ای می‌داند که در اصل متعلق به برادرزاده‌اش بهار است. بهار پس از درگذشت پدر و مادرش نزد عمویش جلال زندگی می‌کند. در کارخانه اعلامیه‌های انقلابی یافت شده و جلال از این موضوع ناراحت است. ماموران ساواک به سراغ جلال می‌آیند….

*************************************

شبکه کودک

انیمیشن تلویزیونی «پاییز گرم ۱ و۲» به کارگردانی علیرضا اخباری، پنج‌شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: در پائیز سال ۱۳۵۷ نوجوانی روستایی برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود. او در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌گردد. ماجراهایی که با پیچ و خم‌ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن ختم می‌گردد.

*************************************

 شبکه امید

فیلم سینمایی «بچه‌های بهشت» به کارگردانی خسرو معصومی، پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: سرگذشت دو نوجوان دبیرستانی به نام‌های قاسم و مهران را در بستر انقلاب و تا سنین بزرگسالی روایت می‌کند که هر قسمت، ضمن حفظ استقلال، به روایت کلی داستان پیوند می‌خورد.

محمد شادانی، بهراد رحمانی و جمشید جهان‌زاده بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

فیلم سینمایی «در محاصره» به کارگردانی اکبر صادقی، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این‌ فیلم خواهیم دید: سیدحسین، فرزند یک استوار ارتش، به‌دلیل فعالیت‌ها ضد دولتی به زندان می‌افتد؛ ولی پس از مدتی با کمک پدر آزاد می‌شود. در جریان انقلاب سیدحسین به زادگاهش، جهرم، می‌رود و با همکاری پیش‌نماز مسجد و دوستانش به تهییج مردم می‌پردازند و فرمانده نظامی شهر از پدر او می‌خواهد محل اختفای آنان را لو دهد….

اسماعیل محرابی و احمد رسول‌زاده در این فیلم بازی کرده‌اند.

*************************************

شبکه افق

فیلم سینمایی «سیگار ممنوع» به کارگردانی جیسون ریتمن، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: نیک نیلور، کارمند مرکز تحقیقات توتون، کارش این است که با افراد و نهادهای مختلف بحث کند و آنها را مجاب نماید که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر نیست. نیک وقتی در یک برنامه تلویزیونی شرکت می‌کند که در آن نوجوانی به‌نام رابین ویلیگر حضور دارد که در اثر مصرف سیگار دچار سرطان شده است، تلاش می‌کند از کار خود و سازندگان و تولیدکنندگان سیگار دفاع کند! همچنین وقتی در مدرسه‌ای که فرزندش جویی در آن درس می‌خواند به همین کار دست می‌زند؛ بسیار منفور خانواده‌ها می‌شود. مرکز تحقیقات توتون با سرپرستی مردی بی آر به‌دنبال آن است که به گونه‌ای دیگر مشغول تبلیغ سیگار شود تا این نفرت عمومی را به محبوبیت تبدیل کند….

در این فیلم سینمایی، اریک هابرمن و جان لاندن ایفای نقش کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «تشریفات» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با هنرمندی احمد هاشمی و مهوش صبرکن خواهید دید: جوانی مشهور به حسن مطرب برای دزدی وارد خانه‌ای می‌شود. در خانه مجاور روحانی‌ای به‌نام توحید با موعظه‌های خود گروهی از اهالی محل را بر ضد نظام سلطنتی می‌شوراند. پلیس امنیتی برای دستگیری توحید به محله هجوم می‌آورد. در این میان حسن نیز بازداشت می‌شود و در زندان به‌دلیل شباهت به روحانی شکنجه می‌شود. بازجو پی می‌برد که او توحید نیست، با وعده و وعید او را به شکل توحید درمی‌آورند و در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت می‌دهند…!

*************************************

 شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دشمن پشت دروازه‌ها» به کارگردانی جین جاکوز آناد، «یک به علاوه دو می‌شه چهار» به کارگردانی شاشیلال کی نایر و «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورتیز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۱، ۱۷، ۲۱ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

*************************************

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «جعبه گنج» به کارگردانی آندریو ویست، «سرقت از یک سارق» به کارگردانی کالپارسورو، «خوشبختی تصادفی» به کارگردانی زویا اختر و «نابغه» به کارگردانی مایکل گرندیج جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۱، ۱۵، ۱۷ و ۲۱  از شبکه نمایش پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.