سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

مسعود نجابتی:

توجه بیشتر به مردم رویکرد اصلی جشنواره «هنر مقاومت»

مسعود نجابتی در رونمایی از نشان چهلمین سال پیروزی انقلاب

سینماپرس: مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح از توجه بیشتر به مردم در جشنواره «هنر مقاومت» در نتیجه تاکید این گروه و شورای سیاستگذاری جشنواره خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجابتی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره برنامه های سال ۹۷ این گروه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با یک خبرگزاری بیان کرد: این گروه قبلا تحت عنوان انجمن هنر انقلاب و دفاع مقدس فعالیت می کرد و به تازگی با تغییر ساختار با عنوان گروه تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح فعالیت می کند.

وی افزود: سیاست این گروه بر این است که از گروه های هنری فعال در جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر کشور حتی در مناطق محروم حمایت کند و این حمایت در قالب کارگروه ها و تشکل های مردمی در قالب برون سپاری انجام می گیرد. این فعالیت ها معمولاً به صورت جشنواره های منطقه ای و استانی و بعضاً سفارشات مشخص و پروژه هایی به گروه ها سپرده و در نهایت نتیجه این فعالیت ها در سراسر کشور به نمایش گذاشته می شود.

نجابتی با اشاره به اینکه جلوه آثار گروه تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در فضای عمومی است، گفت: به دلیل اینکه فاقد فضای موزه ای و گالری مشخصی هستیم آثار ما و آرشیوی که در محل گروه تجسمی داریم در فضای عمومی و شهری به نمایش در می آید. از جمله این تولیدات و فعالیت ها می توان به آثاری که سال گذشته در برنامه هفته دفاع مقدس با عنوان «آن دقایق آبی» تولید شد و نمایش خاص هم داشتیم، اشاره کرد که عمده آثار با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در فضای شهری به نمایش گذاشته شد.

وی در مورد جشنواره «هنر مقاومت» که سال هاست توسط بنیاد روایت فتح برگزار می شود نیز توضیح داد: امسال در پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» قصد داریم تا فعالیت هایمان را مردمی‌تر انجام دهیم. بر این اساس شورای سیاستگذاری جشنواره معتقد است آثار باید در دل جامعه به نمایش درآیند نه اینکه فقط در فضاهایی خاص به نمایش گذاشته شوند. این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که مردم در اولویت هستند؛ مردمی که ممکن است امکان حضور در فضاهای نمایشگاهی را نداشته باشند.

مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در پایان گفت: جزییات فعالیت ها و برنامه های پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» در نشست خبری جشنواره تشریح خواهد شد.

پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» به دبیری مسعود نجابتی در سال ۹۷ همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.