جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

چرا سکانس تجاوز از «رهایم نکن» حذف شد؟

سریال «رهایم نکن»

سینماپرس: صداوسیما بخش هایی از قسمت اخیر سریال "رهایم نکن" به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را که به موضوع تجاوز اختصاص داشت، حذف کرده است.

به گزارش سینماپرس، بخش‌هایی از سریال رمضانی «رهایم نکن» ساخته محمدمهدی عسگرپور، پنجشنبه‌شب - ۱۰ خرداد - از سوی صداوسیما حذف شد. سکانسی که از سوی تلویزیون با حذف مواجه شده است، به موضوع تجاوز اختصاص داشت.

عوامل مجموعه «رهایم نکن» وقوع این سانسور توسط تلویزیون را - که به قسمت ۱۶ این مجموعه مربوط بوده - تأیید کرده‌اند.

در همین رابطه یک منبع آگاه گفته است: شب گذشته در بخش های پایانی قصه، بحث  تجاوز به دختر جوانی مطرح شد که به تنهایی وارد خانه ای ناشناس شد و در ادامه در خانه قفل شده و کسانی او را روی زمین می کشیدند و در نهایت به اتاقی بردند و در اتاق بسته شد. 

وی ادامه داد: آنچه که از سریال حذف شده بخشی از روی زمین کشیدن دختر بوده و اینکه آن مرد با پا به صورت دختر می زند. این بخش ها با در نظر گرفتن این نکته حذف شده که بحث تجاوز به خودی خود برای مخاطب ناراحت کننده و استرس زاست و طولانی تر کردن آن  تنها تصاویر بیشتری از خشونت را به مردم ارائه می دهد که تنها برهم زننده آرامش مخاطبان است. 

وی تاکید کرد: آنچه از سریال حذف شده بخش بسیار کوتاهی بوده که به کل داستان و قصه لطمه نزده و مخاطب در جریان آن قرار دارد و کشدار کردن صحنه های این چنینی تاثیری در روند سریال ندارد نه گره ای ایجاد می کند و نه باز می کند و نه اینکه بر درام قصه می افزاید.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.