یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

محمدمهدی قاسمی در نشست خبری:

بودجه «شبکه شما» در دوره جدید کاهش یافته است

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه شما

سینماپرس: محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه شما از رویکردها و برنامه های جدید شبکه «شما» سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه شما طی یک نشست خبری با اهالی رسانه که امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد از رویکردها و برنامه های جدید این شبکه سخن گفت.

قاسمی در ابتدای این نشست درباره فعالیت های شبکه گفت: این شبکه دو بخش داشت که یک بخش از سال ۹۰ تا ۹۴ فعالیت داشت که با وجود استقبال خوب از آن، سازمان تصمیم گرفت متوقف شود که در آن برهه ضربه ای به مخاطبان شبکه خورد و و سرگردان شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای مهر ۹۵ مجدد فعالیت این بخش آغاز شد ولی به لحاظ فنی تغییراتی داشت که پوشش کشوری آن کاهش یافت و اکنون در بعضی روستاها دریافت نمی شود. همچنین ما نیروهای حرفه ای داشتیم که عده ای از آنها از شبکه رفتند و دوباره سعی کردیم آنها را بازگردانیم. حتی ساختمان شبکه نیز تعطیل شد و ما در راه اندازی مجدد با همان ساختمان و تجهیزات فعالیت داریم.

قاسمی اظهار کرد: ما شبکه را با نیمی از نیروهای قبل راه انداختیم ولی بدنه چابک تر و با نیروهای جوان تر مشغول به کار است.

وی با تشکر از علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما برای همکاری با این شبکه توضیح داد: در شرایطی که جذب مخاطب بسیار سخت است رشد مخاطب ما بسیار خوب بوده است و انعکاس هایی که از سطح جامعه می گیریم و اسپانسرهایی که مراجعه می کنند نشان می دهد که فعالیت ما خوب بوده است.

وی درباره رویکردهای جدید شبکه اظهار کرد: ما روی بحث ورزش تمرکز داریم و همچنین تولیدات فاخر ۳۳ مرکز استانی را استفاده می کنیم چون برای شبکه های ملی سخت است خودشان در استان ها برنامه تولید کنند. همچنین یکی از رویکردهای ما در دوره جدید تولیدات مشترک با استان هاست، طرح هایی در این زمینه داریم که درصددیم بودجه های آنها را تعیین کنیم.

قاسمی یادآور شد: از دیگر رویکردهای دیگر ما، استعدادیابی در زمینه دیده شدن مجریان استان ها و همچنین دیده شدن افرادی در حوزه های علمی در کل کشور است. موضوع دیگر این است که رویکرد گردشگری در شبکه شما جدی گرفته شود و ساعاتی را به این موضوع اختصاص دهیم چون خاستگاه اصلی گردشگری، استان های کشور هستند.

مدیر شبکه شما درباره برنامه های استانی شبکه توضیح داد: عمده ارتباط ما با مراکز به صورت زنده است که حدود سه ساعت در روز را شامل می شود. تولیدات فاخری از مراکز سیمای استان ها شامل مستند و موارد دیگر نیز پخش می شوند و به همراه برنامه های ترکیبی در مجموعه حدود ۷۰ درصد از برنامه های ما را شامل می شود.

وی ادامه داد: ما ۲ باکس مستند و نمایشی راه اندازی کرده ایم و تولیدات خود شبکه تا پنج ساعت در روز افزایش پیدا می کند که البته این تولیدات نیز در ارتباط با استان هاست و قرار نیست مختص تهران باشد.

قاسمی با اشاره به رویکرد پدیده سازی در شبکه گفت: این رویکرد بدین معناست که اگر اتفاقی در استان ها رخ دهد باید به صورت پدیده روی آنتن دیده شود به طور مثال برخی از قهرمانانی که در ورزش های مختلف جهانی دیده شدند به استان ها تعلق دارند و مردم آنها را دوست دارند و باید دیده شوند یا پوشش جشنواره ها و آبادانی مناطق و یا نمایش یک منظره زیبا در کشور می تواند به صورت زنده نمایش داده شود.

وی تصریح کرد: بحث دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از موضوعاتی است که به استان ها سفارش داده شده است و چهلمین سال انقلاب موضوعی جدی است که در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر شبکه شما با اشاره به برنامه های حال حاضر شبکه گفت: برنامه ای با نام «پزشک شما» داریم که از ظرفیت حوزه پزشکی در استان ها استفاده کرده ایم. برنامه «کاشان مهر» از استان فارس پخش می شود که برنامه ای خانوادگی است. در حوزه نوجوانان نیز ۲ برنامه به نام های «بارانک» و «کولاک» را داریم همچنین در «نگارستان» که هر روز ساعت ۱۸ پخش می شود گفتگویی با مستندسازان استانی داریم و اینکه چه سختی های برای ساخت اثرشان متحمل شده اند.

وی بیان کرد: برنامه «چلچراغ» نیز هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود و مسایل مختلف استانی را بررسی کرده و به پیشرفت های انقلاب اسلامی می پردازد. جمعه صبح ها نیز برنامه های «زنده رود»، «خوشا شیراز» و «صبح خلیج فارس» را داریم که برنامه های جذابی هستند. همچنین استان فارس طنز «شکرخند» را که نوعی مشاعره برای کودکان بود روی آنتن برد و ممکن است دوباره به تولید برسد.

قاسمی با اشاره به پخش سریال ها و فیلم های ایرانی گفت: ما جزو معدود شبکه هایی هستیم که حتی یک فریم خارجی برنامه و فیلم پخش نمی کنیم.

مدیر شبکه شما با اشاره به پخش دوباره «رادیو شب» اظهار کرد: رویکرد استانی این برنامه را خیلی جدی تر در نظر گرفته ایم و قرار است عوامل برنامه در ماه، سفری به استان ها داشته باشند و برنامه از استان های مختلف روی آنتن برود. همچنین برنامه «ترانه باران» نیز مخاطبان زیادی دارد و به نظرم جزو برندهای سازمان است. همچنین برنامه «پنج به علاوه یک» را داریم که به نوعی «نود» والیبال محسوب می شود. برنامه «روی خط» را هم داریم که اتفاقات استان ها را در پنج دقیقه پخش می کند.

وی همچنین از یک برنامه سینمایی یاد کرد و ادامه داد: برنامه «شب های شفاهی» را سال گذشته داشتیم که محمود گبرلو مدتی آن را اجرا کرد و به دلیل بی پولی متوقف شد و هفته گذشته با یک تهیه کننده جدید صحبت کردیم که ممکن است دوباره آقای گبرلو اجرا را بر عهده بگیرد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر این برنامه ها به دلیل نبود بودجه متوقف شده بود، بیان کرد: بودجه ما بعد از راه اندازی مجدد شبکه و در دوره جدید کاهش یافته است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.