دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

پول های کثیف در سینما و بی توجهی متولیان!/۱

درخشنده: برخی افراد کمر به قتل سینما بسته اند/ سینمای مستقل در حال نابودی است و عده ای سودجو در حال کاسب کاری!

پوران درخشنده

سینماپرس: پوران درخشنده عضو شورای مرکزی کانون کارگردان سینما در پی هشدار متعدد رسانه های متعهد نسبت به ورود پول های کثیف و مشکوک به سینمای ایران که با بی تفاوتی از سوی متولیان سینمای کشور مواجه شده است گفت: با شرایط موجود معلوم نیست که این سینما قرار است به کجا برود و چه سرنوشتی در انتظار آن است؛ متأسفانه ما شاهد آن هستیم که برخی افراد کمر به قتل سینما بسته اند و هیچ فریادرسی هم برای سینما نیست!

کارگردان فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در کانون کارگردانان سینمای ایران نسبت به این مسأله بسیار مهم و حساس احساس خطر جدی کردیم و از این رو با جمع بندی نظرات همکاران مان بیانیه ای در رابطه با پدیده ورود پول های مشکوک در سینمای کشور منتشر کردیم؛ این کار ما در واقع اعلام خطر به یکایک هنرمندان، مسئولان و مردم بود و در قدم های بعدی ما راجع به این مسأله نشست هایی برگزار خواهیم کرد و با مسئولان و مدیران در حوزه های مختلف صحبت هایی خواهیم داشت و امیدواریم که جلوی این پدیده شوم گرفته شود.

درخشنده تأکید کرد: مسأله ورود پول های مشکوک به سینما برای ما بسیار اهمیت دارد و همه ما آن را تا رسیدن به نتیجه دنبال می کنیم چرا که متأسفانه سینمای مستقل در حال نابودی است و عده ای سودجو در حال کاسب کاری و این روند برای آینده سینمای کشور بسیار خطرناک است.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا راجع به این پدیده با مسئولان قوه قضائیه و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی مذاکره داشته اید یا خیر اظهار داشت: خیر تاکنون این اتفاق نیفتاده اما ما حتماً در قدم های بعدی مذاکره با مسئولان ذیربط را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و از همه آن ها استمداد می طلبیم و امیدوارم که آن ها با هوشمندی و درایت جلوی این اتفاقات را بگیرند.

کارگردان فیلم سینمایی «شمعی در باد» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: این بسیار بد است که به جای آنکه سینما در خدمت مردم باشد در خدمت گروه خاصی است. این مسأله باعث بیکاری فزاینده در بین اهالی سینما می شود و می تواند منجر به آن شود که سینمای کشور تنها به عده ای افراد خاص محدود شود و ما همه توان خود را به کار می گیریم تا بتوانیم با اتحاد و همدلی این پدیده زشت را از بین ببریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.