یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

پول های کثیف در سینما و بی توجهی متولیان!/۵

آب پرور: افراد فاقد صلاحیت حوزه فرهنگ و هنر را نابود کرده اند/ مسئولان وزارت ارشاد، کمیسیون فرهنگی مجلس و قوه قضائیه چه می کنند؟!

مسعود آب پرور

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون در پی هشدار متعدد رسانه ها نسبت به ورود پول های کثیف و مشکوک به سینمای ایران که با بی تفاوتی از سوی متولیان سینمای کشور مواجه شده است گفت: متأسفانه مدت ها است ما شاهد مناسبات نادرست در سینما هستیم، آدم هایی که تابع قدرت های اقتصادی و سیاسی هستند بدون داشتن صلاحیت به حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما ورود پیدا کرده و این حوزه را به انحطاط کشانده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این قبیل افراد عموماً با انگیزه های شخصی مانند گرفتن عکس یادگاری با هنرپیشگان معروف سینما و یا تجربه یک کار هیجان انگیز وارد سینما می شوند و اصلاٌ بازگشت پول شان برایشان هیچ گونه اهمیتی ندارد چرا که این پول هایی که به زعم اهالی سینما کلان محسوب می شود برای آن ها پول خرد است و اصلاً برایشان ارزشی ندارد که بخواهند دنبال اصل و یا بازدهی و سودآوری پول شان باشند!

وی ادامه داد: این افراد وارد سینما شده و آداب جدیدی را به جای مناسبات قبلی که در سینما حاکم بوده ایجاد می کنند و بعد پی کار دیگری می روند؛ ورود آن ها باعث به هم ریختگی و آشفتگی سینما می شود و آنقدر مناسبات را به هم می ریزند که دیگر تهیه کنندگان و فیلمسازان قدیمی و کهنه کار سینما نمی توانند کار و فعالیتی داشته باشند. یکی از دلایل افزایش هنگفت دستمزدهای بازیگران سینما همین افراد هستند و متأسفانه هیچ گونه اقدامی هم علیه آن ها صورت نمی گیرد.

آب پرور در پاسخ به این سوأل که به نظر شما چرا نهادهای ذیربط به خصوص مسئولان فرهنگی کشور با تدوین یک قانون لازم الاجرا جلوی فعالیت و ورود این گونه افراد را نمی گیرند اظهار داشت: آیا به نظر شما ما واقعاً در کشورمان مسئول فرهنگی داریم؟ کجا هستند متولیان فرهنگی که ما هیچ اثری از آن ها نمی بینیم؟ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان افرادی که در نهاد قانون گذاری کشور فعالیت می کنند چرا جلو نمی آیند؟ من با ساز و کار قوه قضائیه آشنا نیستم و نمی دانم آن ها چه اقدامی علیه این افراد می توانند انجام دهند اما سوألم اینجا است که مسئولان وزارت ارشاد، کمیسیون فرهنگی مجلس و قوه قضائیه چه می کنند و چرا اجازه استمرار فعالیت به این گونه افراد که اقتصاد سینمای کشور را به شدت به هم زده اند نمی گیرند!؟

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مسأله فرهنگ و حوزه فرهنگی به هیچ عنوان در اولویت هیچ یک از مسئولان، حتی مسئولان فرهنگی کشور نیست اظهار داشت» متأسفانه ما هنوز به این باور نرسیده ایم که فرهنگ اساس و زیرساخت هر جامعه ای است؛ حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی برای ایده آل شدن نیاز به فرهنگ و فرهنگ سازی دارند. ما حوزه فرهنگ و هنر را به حال خود رها کرده ایم و اصلاً تدبیری برای بهبود و ارتقای آن نداریم و این اتفاق بسیار دردآور است.

وی در پایان این گفتگو افزود: باید جلوی ورود پول های مشکوک و کثیف به سینمای کشور گرفته شود و ما نباید اجازه دهیم که برخی افراد به هر دلیلی وارد این حوزه شوند و آن را به ویرانی بکشانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.