شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران/۴

بهمنی: اغلب فیلم ها در ظاهر کمدی و در باطن دشمن دین و اخلاقیات و کانون خانواده، مصداق بارز نفوذ فرهنگی هستند/ پدیده «سلبریتی»ها یکی دیگر از مصادیق نفوذ است!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی به خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: ما امروزه شاهد اتفاقات دردآوری در سینمای کشور هستیم و متأسفانه مسئولان مان نیز نه تنها مقابله ای در مواجهه با پدیده نفوذ فرهنگی ندارند بلکه دچار نوعی وادادگی در قبال آن شده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من صریحاً می گویم کسانی که امثال «هزارپا» های مبتذل را در سینما می سازند کسانی هستند که تا دیروز مدعی روشنفکری در سینما بودند و امروز به عمق ابتذال رسیده اند و این اتفاق مصداق بارز نفوذ فرهنگی است. در رابطه با پدیده شوم نفوذ فرهنگی حضرت آقا بارها و بارها هشدار داده اند؛ ایشان بالای ۲۰ سال است که راجع به نفوذ و جنگ نرم توسط دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی هشدار می دهند اما وقتی آثار نفوذ در جریان هایی مثل دوران «فتنه» شکل گرفت همه متوجه دلیل این هشدارها از سال ها قبل شدند و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی از آن دوران به عنوان یک عنصر فعال به پدیده نفوذ توجه کردند.

وی ادامه داد: نفود فرهنگی یک جامعه را به ویرانی و انحطاط می کشاند. دشمن کاری می کند تا در یک برنامه ریزی درازمدت مردم را بدل به پتانسیل منفی کند که ساختار کشور و فرهنگ ملی را خراب کنند. ما اوج این اتفاقات را در جریان های فتنه ۸۸ شاهد بودیم.

بهمنی سپس با انتقاد شدید از وضعیت فعلی سینمای کشور اظهار داشت: بسیاری از فیلم های به اصلاح کمدی سال های اخیر سینما مصداق بارز پدیده نفوذ فرهنگی هستند فیلم هایی که دین و کانون خانواده و روابط زناشویی و اخلاقیات و شرعیات را به سخره گرفته اند و پشت سر ساخت آن ها کسانی ایستاده اند که یا در غرب تحصیل کرده اند و یا وابستگی مالی و خانوادگی و یا حتی فرهنگی با غرب دارند. این ها به اسم شادی و خنده و کمدی با کمال پرروگی فیلم هایی می سازند که جامعه را در درازمدت ویران می کند. این مایه شرمساری ما است که در سینما و جشنواره های مختلف سینمایی مان شاهد همچنین آثاری هستیم.

این سینماگر با بیان اینکه خیلی ها به اسم سینمای دفاع مقدس می آیند و وجهه ای پیدا می کنند و بعد به سمت سطحی گرایی و ترویج فرهنگ غربی می روند تصریح کرد: این اتفاق در سینمای ما شکل گرفته است؛ نفوذ بلای خانمانسوزی است که گریبان گیر ما شده و باعث شده بالای ۹۰ درصد آثار به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر که جشنواره انقلاب اسلامی است هیچ سنخیت و قرابتی با تفکرات و اهداف جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و حتی مخالف نظام هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» در پایان این گفتگو افزود: پدیده «سلبریتی» ها یکی دیگر از مصداق های نفوذ فرهنگی است!؛ جالب آنجا است که «سلبریتی ها» پشت این اتفاقات قرار می گیرند؛ این سلبریتی ها خود عین نفوذ فرهنگی هستند و به عنوان نمونه ۲ سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری باعث شدند مردم به انتخاب غلط برسند. این پدیده بسیار خطرناک است و تنها راهی که می توانیم خودمان را نجات دهیم این است که الگوهایی که رهبری مشخص کرده اند را ملاک عمل خود قرار دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.