شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

پول های کثیف در سینما و بی توجهی متولیان!/۷

صباغ سرشت: زمانی که مدیران غیرمتخصص و ناآگاه در رأس امور قرار دارند نمی توانیم شاهد برخورد با معضلات مهم در سینما باشیم

سحر صباغ سرشت در نشست خبری فیلم سینمایی «فصل نرگس»

سینماپرس: سحر صباغ سرشت تهیه کننده و مدیرتولید سینما در پی هشدار متعدد رسانه ها نسبت به ورود پول های کثیف و مشکوک به سینمای ایران که با بی تفاوتی از سوی متولیان سینمای کشور مواجه شده است گفت: زمانی که مدیران غیرمتخصص و ناآگاه در رأس امور قرار دارند و سینماگران کهنه کار و متبحر نمی توانند حتی کلامی مشترک با آن ها برقرار نمایند ما نمی توانیم شاهد برخورد با معضلات مهم در سینما باشیم و به همین دلیل سینماگران متبحر خانه نشین می شوند و برخی افراد در سینما جولان می دهند و اثر تولید می کنند که هیچ سنخیت و قرابتی با سینما ندارند و نتیجه آن هم فیلم های بی ارزشی می شوند که شاهد وفور آن ها هستیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فصل نرگس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت امروز سینمای کشور بسیار فجیع شده است اینقدر فجیع و دردآور که بنده شخصاً  حاضر نیستم زندگیم را با این سینما آلوده کنم؛ هیچ گونه مناسبات و رفتار حرفه ای و اصولی در سینمای فعلی ما وجود ندارد و همه چیز در آن مغشوش به هم ریخته است. ما اغلب با آدم هایی در این سینما روبرو می شویم که طی سال های فعالیت مان در سینما هیچ شناختی نسبت به آن ها نداشتیم و اصلاً اسامی شان را هم نشنیده ایم و در عوض با خیل انبوهی از هنرمندان و سینماگران پیشکسوت و متبحر روبرو هستیم که خانه نشین و بیکار هستند.

وی ادامه داد: جالب آنجاست که برخی از این افراد که معلوم نیست با کدامین واسطه و زد و بندی توانسته اند به سینمای حرفه ای ورود پیدا کنند و یک شبه مثلاً به عنوان کارگردان مطرح شده اند مدعی هم هستند و خودشان را همه کاره سینما می دانند؛ من شخصاً چند وقت قبل با یکی از همین افراد برخورد کردم که یک فیلم با پولی مشکوک ساخته بود و حالا سراغ تهیه کننده ای حرفه ای برای تولید فیلم دومش می گشت! او به من گفت من پول دارم فقط از شما می خواهم که تهیه کننده ام بشوی! من شخصاً وقتی رفتار غیرحرفه ای و به دور از ادب این فرد را دیدم حاضر به ادامه هم کلامی با وی هم نشدم.

صباغ سرشت خاطرنشان کرد: من نمی دانم چرا به یک باره وضعیت سینمای کشورمان این چنین بی در و پیکر شده که هر شخصی بیاید و در سینما مدعی باشد! من شخصاً از همکاران تهیه کننده ام توقع دارم که در برخورد با این قبیل افراد تخصص و دانش و جایگاه شان را در نظر بگیرند و هیچ گونه همکاری با این قبیل افراد که یک شبه به واسطه رانت و زد و بند وارد سینما شده اند اجازه جولان دادن در سینما ندهند.

این سینماگر در پایان این گفتگو با بیان اینکه شخصاً ترجیح می دهم بیکار و خانه نشین باشم اما به این شرایط سخیف و ناراحت کننده که در کلیت سینمای کشور وجود دارد تن ندهم اظهار داشت: امروزه آدم هایی در حوزه های تخصصی سینما کار می کنند که عمدتاً ناشی هستند و بنده طی ۲۵ سال سابقه حضورم در سینما و تلویزیون هرگز اسم آن ها را هم نشنیده ام! درس خوانده ها، باتجربه ها و اصیل ها امروز خانه نشین شده اند و جای آن ها را کسانی گرفته اند که رسماً هیچ چیز از سینما نمی دانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.