سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

انفعال سینما و تلویزیون در حوزه تولید آثار تاریخی و مذهبی/۶

همراه: مفاهیم عاشورایی باید در تولیدات سینما و تلویزیون جاری شود/ روشنفکرمآبان مانع تولید و دیده شدن آثار ارزشی می شوند!

ابوالفضل همراه

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با آغاز با ماه محرم در رابطه با انفعال سینما و تلویزیون در حوزه تولید آثار تاریخی و مذهبی گفت: مفاهیم عاشورایی باید در تولیدات سینما و تلویزیون جاری شود، ما نیازی برای پرداختن به داستان های عاشورایی نداریم و بایستی بتوانیم معانی عمیق فرهنگ عاشورایی را که درس انسانیت و زندگی به بشریت داد را در آثارمان به مخاطبان عرضه کنیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «شیوع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از برکات ماه محرم و صفر در جامعه ما تغییر سبک زندگی است؛ این ۲ ماه سبک زندگی بسیاری از افراد را دستخوش تغییر می کند چرا که در باورهای دینی و ملی ما این ۲ ماه بسیار عزیز هستند. آمار جرم و جنایت همواره در این ماه ها کم می شود و این اتفاق نشان از آن دارد که مردم ما از صمیم قلب دل در گروی فرهنگ حسینی (ع) دارند.

وی ادامه داد: از این رو بسیاری ضروری است تا یکایک هنرمندان و سیاست گذاران کلان حوزه فرهنگی و هنری و مدیران سینمایی و تلویزیونی به این مقوله بسیار مهم توجه کرده و تلاش جدی کنند تا مفاهیم عاشورایی در آثار تصویری نمود پیدا کند و از این رهگذر افرادی که از این مفاهیم و معانی به دور هستند و یا آشنایی با آن را ندارند جذب کرده و بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

همراه سپس با تأکید بر اینکه روشنفکرمآبان مانع تولید و دیده شدن آثار ارزشی می شوند اظهار داشت: پز و ادای روشنفکری که این روزها در سینما و به طور کل فضای هنری و فرهنگی کشور ما باب شده است مانع از آن می شود تا افراد برای تولید و عرضه آثار مرتبط با دین و بزرگان دینی از خود اهتمام جدی نشان بدهند و متأسفانه مسئولان فرهنگی هم به این پدیده شوم تن داده اند و هیچ مقابله ای با این فضا ندارند و به همین علت است که ما به جای تولید آثار ارزشی و دینی همواره آثاری مبتذل در سینمای کشورمان شاهد هستیم که تنها هدف شان تخریب اعتقادات و باورها است.

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: ما نیاز به مدیرانی داریم که دل در گروی اسلام و فرهنگ عاشورایی داشته باشند؛ این وظیفه مسئولان سینمای کشور است که هنرمندان را ترغیب و تشویق برای تولید چنین آثاری کنند و باید همه امکانات را در اختیار هنرمندان دغدغه مند قرار دهند تا ما بتوانیم شاهد تولید آثار تصویری مرتبط با این موضوعات مهم دینی و مذهبی در کشورمان باشیم و اگر این گونه مدیران در رأس امور قرار نگیرند وضعیت به همین شکل باقی خواهد ماند و ما اندک دارایی های ارزشمندمان در حوزه سینما را نیز از دست خواهیم داد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.