چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی فراخوان داد

 بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

سینماپرس: فراخوان حضور هنرمندان متقاضی شرکت در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان حضور هنرمندان فعال تئاتر دانشگاهی برای شرکت در دوره بیست و دوم از جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در قالب یک مقدمه و توضیح مشروح پیرامون بخش های مختلف منتشر شد.

در توضیح فراخوان این دوره آمده است:

«محورهای پیشنهادی جشنواره بر اساس نسبت اخلاق اجتماعی و هنر از نگاه تئاتر دانشجویی مطرح می شود و حدی از عامیت و کلیت را داراست که تعبیر،  تفسیر و فهم دانشگاهی خود تعیین کننده مصداق آن باشد تا به این طریق کیفیت نسبت هنر دانشگاهی با جامعه بر اساس درک و بینش خود دانشگاهیان پدیدار شود.

دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با مرور روند برگزاری و ماهیت ادوار مختلف این جشنواره؛ تلاش نموده تا نکات مثبت آن ها را تجمیع کند.

پیگیری مطالبات دانشجویان، اجرای عموم آثار برگزیده جشنواره و برقراری دبیرخانه ثابت و مستقل از اهداف اصلی جشنواره است. همچنین امر آموزش به خصوص در سطح مناطق و همکاری و تعامل دوچندان با انجمن های علمی نمایش، کانون های تئاتر دانشگاهی و همه دانشجویان و اساتید عرصه تئاتر، از اولویت های اصلی دوره بیست و دوم به شمار می آید.

در راستای رویکرد این دوره از جشنواره نیز محورهایی صرفاً جهت تقریب ذهن به مقوله اخلاق اجتماعی طراحی و پیشنهاد شده که هنرمندان متقاضی شرکت در جشنواره می توانند با مراجعه به فراخوان با این محورها آشنایی بیشتری پیدا کنند.»

در فراخوان منتشر شده، ضمن ارائه توضیحاتی توسط امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، شرایط شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره نیز اعلام شده است.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد.

بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

علاقه مندان برای مطالعه فراخوان بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اینجا را ببینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.