چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

ادامه حضورهای بین‌المللی «زنانی با گوشواره‌های باروتی»

حضور «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره آلمانی

سینماپرس: مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند در «شصت و یکمین فستیوال بین المللی فیلم لایپزیگ» آلمان حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی در ادامه حضورهای بین المللی خود در «شصت و یکمین فستیوال بین المللی فیلم لایپزیگ» که از ۲۹ اکتبر تا ۴ نوامبر در  شهر لایپزیگ آلمان برگزار می شود در بخش مسابقه بین الملل حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ، بزرگ‌ترین جشنوره آلمان و یکی از مهم ترین فستیوال‌های بین المللی مستند است که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اولین فستیوال مستقل این کشور تاسیس گردید . این جشنواره به فیلم‌هایی که به ترویج صلح و اصالت بشری می‌پردازند، اختصاص دارد و آزادی بیان و افکار را با تمرکز بر تصاویر ارائه‌شده، می‌ستاید. سینمای با کیفیت هنری بالا، داستان‌های بسیار خوب روایت شده، نگاه انتقادی و فرم مشاهده گر زیرکانه، شکل و فضای جشنواره را می‌آفرینند.

مستند زنانی با گوشواره های باروتی پس از موفقیت در جشنواره های سینما حقیقت و فجر در اولین حضور بین المللی خود، در میان هفت فیلم مستند شاخص هفته منتقدان جشنواره لوکارنو در سوییس حضور داشت که با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شد. این فیلم در ادامه حضورهای بین المللی خود در جشنواره معتبر لایپزیگ شرکت می کند.

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مستند حقیقت است و پخش آن  به عهده  مرجان علیزاده «کمپانی ArtHouse Cinematheque در کانادا» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.