چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

برپایی نمایشگاه ۱۵ عکاس پیشکسوت قرآنی در «آیات»

جشنواره ملی «عکس آیات»

سینماپرس: محمدرضا ‌علیزاده دبیر جشنواره ملی عکس «آیات» از برگزاری نمایشگاه ۱۵ عکاس پیشکسوت و فعال در حوزه قرآنی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا ‌علیزاده دبیر جشنواره ملی عکس «آیات» گفت: در کنار بخش‌های مختلفی که در فراخوان جشنواره به آن اشاره شده است، یک نمایشگاه از آثار ۱۵ عکاس هنرمند مطرح کشور که در حوزه‌های قرآنی کار کرده اند، برپا می‌شود و آثار آنها در کتاب جشنواره به چاپ می‌رسد.

وی درباره این بخش در توضیح تکمیلی بیان کرد: تصمیم به اینکه از ۱۵ هنرمند برای برپایی این نمایشگاه دعوت شود، با شورای سیاستگذاری جشنواره بود و هدف این بود که هر چه بیشتر بر غنای این جشنواره و محتوای آن افزوده شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کرمان ادامه داد: شعار و عنوان جشنواره ما قرآن، معنای زندگی است و هدف ما در محورهای مختلف جشنواره ممزوج شدن با فرهنگ عترت و قرآن است.

به گفته دبیر جشنواره ملی «عکس آیات»، بخش استانی این جشنواره از بخش‌های شاخص آن است و عکاسان ملی و عکاسان کرمانی با محورهای طرح شده که گستره موضوعات آن استان کرمان خواهد بود به طور ویژه دیده خواهند شد. همچنین بخش ویژه ای داریم که به یکی از منکراتی که در جامعه ما متاسفانه دیده می‌شود و آن اصراف است، می‌پردازیم. بخش مردمی‌هم از بخش‌های بسیار مهم برای ماست چرا که تدبر در قرآن نزد عامه مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این جشنواره مسعود زنده روح کرمانی به عنوان ‌دبیر تخصصی و هنری، فرزاد میرحسینی دبیر اجرایی حضور دارند و محمدمهدی رحیمیان، فرهاد ‌سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی جعفری، حمید صادقی داوری آثار این جشنواره را به عهده ‌دارند. ‌

این جشنواره در چهار بخش ملی (برای تمامی‌عکاسان و علاقمندان عکاسی در محورهای ‌جشنواره)، بخش استانی (مختص عکاسان ملی و کرمانی با محورهای جشنواره در گستره ‌استان کرمان)، بخش ویژه (با محوریت پرهیز از اسراف) و بخش مردمی‌(مختص به ‌محورهای جشنواره با حضور گسترده مردمی) برگزار می‌شود و هنرمندان تا اول آبان ماه فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره در آبان ماه در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.