چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

تهیه کننده برنامه «تاریخ و سینما»:

به تحریفات تاریخی سینمای غرب پاسخ می‌دهیم

برنامه تلویزیونی «تاریخ و سینما»

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «تاریخ و سینما» که قرار است از شبکه تلویزیونی آی‌فیلم روی آنتن برود، گفت: تلاش می‌کنیم در این برنامه به تحریفات تاریخی سینمای غرب پاسخ دهیم.

ایزد مهرآفرین گفت: سریال‌ها و فیلم‌هایی که در غرب و حتی در کشورمان با موضوع تاریخ معاصر به نمایش در‌ می‌‌آیند، برای مخاطب امروز که پر ‌مشغله بوده و کمتر به مطالعه تاریخ می‌‌پردازد، جنبه‌ آموزشی دارد. حتی برخی در اظهارات تاریخی خود هم به فیلم ‌ها و سریال ‌‌ها استناد می‌‌کنند. نمایش‌‌هایی که در برخی قسمت‌‌ها بیشتر از اینکه متن تاریخ باشد، تحریف ناشیانه‌ تاریخ است. تولید چنین آثاری از سالیان خیلی دور در سینمای غرب رواج داشته است و چند سالی است موج فیلم‌سازی تاریخی علیه کشور ما پر رنگ شده است. 

وی افزود: برنامه «تاریخ و سینما» به تهیه‌کنندگی من و با کارشناسی و اجرای خسرو معتضد قرار است از این پس شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد و دلیل آن هم این است که از آنجا که چند سالی موج ایران هراسی در آثار و فیلم های غربی به ویژه سینمای هالیوود گسترش یافته است ما در این برنامه درصدد آمدیم  که پاسخی به تحریفات، اشتباهات تاریخی و همچنین غرض ورزی این گونه از آثار درباره ایران و ایرانی و تاریخ پرشکوه این سرزمین بپردازیم.

به تحریفات تاریخی سینمای غرب پاسخ می‌دهیم

وی اظهار داشت: از جایی که عمده این آثار به نوعی ریشه تاریخی و مستند دارند، ما با کمک و اجرای تاریخ شناس و مورخ شناخته شده کشور آقای خسرو معتضد دروغ ها، تحریفات و غرض ورزی‌های این آثار را برای مخاطبان آشکار می‌کنیم و به تحریفات تاریخی سینمای غرب پاسخ می‌دهیم.

به فیلم‌های ضد اسلامی و تاریخی هم خواهیم پرداخت

وی تصریح کرد: من معتقدم مردم ما باید بیشتر با آثار و تولیدات فرهنگی - تاریخی آشنا و از کم و کیف آنها بیشتر و بهتر مطلع شوند. متاسفانه در سالهای اخیر فیلم‌های زیادی درباره تاریخ و شخصیت‌های ایرانی در غرب تولید شده است که روایت و قصه آنها با واقعیت تاریخی همخوانی ندارد و مخاطبان ایرانی همه این آثار را به اشکال مختلف می‌بینند و کسی هم نیست که برای آنها توضیحات دقیق و درست این فیلم ها را بدهد.
وی ادامه داد: این مجموعه یک مجموعه چند فصلی است و در فصل اول آن به موضوع فیلم‌های تاریخی ضد ایرانی می‌پردازیم و در فصل‌های بعد به فیلم‌های ضد اسلامی و فیلم‌های تاریخی خواهیم پرداخت. در اولین قسمت این مجموعه به فیلم مهم و جریان ساز آرگو خواهیم پرداخت و در آن به همه مباحث مطرح شده در فیلم و اشتباهات و دروغ های آن به صورت دقیق و کارشناسی و مستند پاسخ خواهیم داد.
 

آگاه‌سازی مخاطبان ایرانی، منطقه‌ای و جهانی
وی با بیان اینکه این برنامه از شبکه «آی فیلم» پخش می‌شود و زمان پخش این مجموعه شنبه ها ساعت ۲۲.۳۰ از شبکه آی فیلم خواهد بود، تصریح کرد: هدف من و همکارانم در این برنامه آگاه سازی مخاطبان ایرانی، منطقه‌ای و جهانی نسبت به دروغ‌ها و تحریفات و غرض ورزی غربی‌ها به ویژه سینمای هالییود نسبت به تاریخ پر شکوه این کشور خواهد بود.

امکان پخش برنامه به چندین زبان برای مخاطبان جهانی

تهیه‌کننده برنامه «تاریخ و سینما» در پایان گفت: از جایی که شبکه آی فیلم شبکه تخصصی فیلم و سریال است و از طرف دیگر مخاطبان فراوانی در سر تا سر کشور دارد و جزو شبکه‌های پر مخاطب کشور است این برنامه در این شبکه با حمایت مدیران این شبکه تهیه و تولید شد. مردم باید با تاریخ ایران زمین و اتفاقات آن آشنا شوند. با جنگ‌ها، خونخواری‌ها، خون‌ریزی‌ها، رشادت‌های دلاور مردان و... . مزیت دیگر پخش این مجموعه از شبکه آی فیلم منطقه‌ای و جهانی بودن این شبکه است. چون آی فیلم امکان پخش این برنامه به چندین زبان را برای مخاطبان جهانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.