چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

سعید جلیلی به تماشای نمایش «نقطه رهایی» نشست

میزبانی نمایش «نقطه رهایی» از سعید جلیلی

سینماپرس: سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه‌شنبه یکم آبان ماه از نمایش محیطی نقطه رهایی دیدن کرد.

به گزارش سینماپرس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران سه‌شنبه یکم آبان ماه از نمایش محیطی نقطه رهایی دیدن کردند. در حاشیه این بازدید سعید جلیلی از انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در قالب این نمایش ابراز خرسندی کرد.

باید به دنبال بیان جذاب برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس باشیم

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از تماشای این نمایش گفت: باید به دنبال زبان و بیان جذاب برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس باشیم.

وی عنوان کرد: نمایش خوبی بود، از گروهی که برای اجرای آن زحمت می‌کشند سپاسگزارم. بخش‌های گوناگونی داشت و در جاهایی که جنبه نمایشی بر جنبه گفتاری غلبه داشت، هیجان بیشتری ایجاد می‌شد و استقبال مخاطب هم بهتر بود.

مسجدجامعی با اشاره به لزوم انجام چنین فعالیت‌هایی تصریح کرد: دفاع مقدس بخشی از واقعیت زندگی و هستی ماست و از این نظر اجرای چنین نمایش‌هایی لازم است. کشور ما تاریخ طولانی‌ای دارد و چنین فراز و فرودهایی در تاریخش زیاد بوده است. این وقایع در شکل‌دهی هویت ایرانی و اسلامی ما بسیار تاثیرگذار و ماندگار است و کشور ما به خاطر همین خاطره‌ها و واقعیت‌ها ماندگار شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان گفت: باید دائما به دنبال زبان و بیان جذاب برای منتقل کردن اثرگذار این مفاهیم باشیم و یک تأثیر عاطفی-عقلانی به طور توامان در ذهن مخاطب بگذاریم. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف اجرای نمایش‌هایی مانند نقطه رهایی است.

نمایش «نقطه رهایی» روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، روایتی از حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس تصویر می‌شود. در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود. این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود. اجرای «نقطه رهایی» از ۲۳ مهر ماه آغاز شده و تا دوم آبان ماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود.

حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.