شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

حکایت روسیاهی یک نهاد صنفی؛

تندیس خانه سینما در خنزر فروشی

بیژن میرباقری-تندیس خانه سینما

سینماپرس: بیژن میرباقری که در جنجال های ایجاد شده برای ممانعت از قانونی شدن صنوف در دولت دهم نقش محرک و موثری داشت، حال با پیدا شدن تندیس جشن خانه سینما در بساط یک دستفروش به قیمت ۳۵۰ هزار تومان، به انتقاد از عملکرد این نهاد و تصرف پرده های سینما توسط فیلم های سخیف پرداخت.

به گزارش سینماپرس این سینماگر که در زمان عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه، تلاش زیادی برای شکل نگرفتن فرآیندهای قانونی شدن این انجمن صورت داد، حال با گذشت زمانی طولانی از وعده های مدیران در دولت تدبیر و امید و عدم وقوع اتفاقی جدید در این نهاد به اصطلاح صنفی در اینستاگرام خود متنی انتقادی منتشر کرد:

تندیس جشن خانه سینما، در خنزر و پنزر فروشی های خلازیل، به قیمت ۳۵۰ تومن. این که این تندیس چگونه به اینجا رسیده هزار جور داستان می تواند داشته باشد. شاید دزدی باشد، شاید سینماگر برگزیده در سال های گذشته به قیمت ناچیزی فروخته است. شاید سینماگر برگزیده و صاحب تندیس به رحمت خدا رفته است و همسر مرحوم افتخارات همسرش و این تندیس را برای زندگی کوچک آینده اش جاگیر دیده است، و هزار شاید دیگر اما سیاه بودن این تندیس که روزی نقره فام بود شاید حکایت روسیاهی سازگار یک نهاد صنفی باشد که از کار افتادگان صنفش را حمایت نمی کند، در دولت قبلی یکی از اختلافات مهم خانه سینما با سازمان سینمایی وقت صندوق بیکاری هنرمندان بود که در آن مقطع حل نشد و بعد از بازگشایی هم حل نشد بلکه فراموش هم شد و حتی الان که شورای برای بررسی وضعیت اعضای شاغل و غیرشاغل نیز به وجود آمده است ... به هر حال سیاه شدن تندیس شاید ناشی از تصرف پرده های سینما توسط فیلم های سخیف کمدی باشد، سینمایی که روزی ادعای فرهنگ داشت و امروز در اثر مدیریت بد فرهنگی واگذار شده به چند دفتر پخش و چند سینمادار، که برای فیلم های سفارش داده خودشان به بهانه مردمی بودن یا همان بلیت برای خنده؛ دیگر جریان های فیلمسازی را به حاشیه راندن. تندیس روسیاه خانه سینما، امروز هم با قیمت نازلش، در بساط دستفروش مشتری نداشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.