دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۳

فلاح پور: توجه به بحران در اقتصاد و بیکاری اهالی سینما باید سرفصل کارهای مدیریت جدید باشد/ سینمای امروز ما بسیار هرز رفته است

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مدیریت جدید سینما باید مباحث مهم بحران در اقتصاد سینمای ایران و بیکاری اهالی شناسنامه دار سینما را در سرفصل کارهای خود قرار دهد؛ هرچند که سینمای ما از مشکلات بسیار اساسی رنج می برد اما این ۲ نکته به زعم بنده جزو مهمترین نکاتی است که است که باید به آن پرداخته شود.

کارگردان فیلم سینمایی «تیک» در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آشفتگی سینمای ایران به حدی است که جمع کردن و سامان دادن به امور آن به این سادگی ها نیست؛ سینمای امروز ما بسیار هرز رفته و آسیب های جدی و اساسی زیادی دیده است که بخش هایی از این آسیب ها غیرقابل جبران هستند و قطعاً نمی توان تدبیری برای احیای آن کرد.

وی ادامه داد: اما در میان همه این آسیب ها و بحران ها مبحث بسیار مهم اقتصاد سینمای ایران است که مدیریت جدید سینما باید رسیدگی به آن را در رأس همه امور قرار دهد و وضعیت اقتصاد در سینما را ساماندهی کند؛ طی سال های اخیر ورود پول های مشکوک به سینما که باعث شده تنها عده معدودی از اهالی سینما که به این پول ها دسترسی دارند و با جریانات کاذب ارتباط دارند بتوانند با اقتدار پوشالی به دست آمده سینما را به سمتی خاص هدایت کرده و کاری کنند که کسانی که از گردونه و گعده آن ها خارج هستند نتوانند هیچ فعالیتی در سینما داشته باشند، این اتفاق نیاز به پیگیری جدی و اساسی از سوی مدیریت سینما دارد.

فلاح پور با اشاره به بحران افزایش بی رویه دستمزدها خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه دستمزد سلبریتی ها از آبشخور چنین پول هایی در سینما به وجود آمده است لذا بنده باز هم تأکید دارم که اولین چیزی که می تواند باعث عدم سقوط بیشتر سینما شود بحث سالم سازی اقتصادی است. چطور در این شرایط حساس اقتصادی کشور برخی از فیلم ها به راحتی بودجه های چندین میلیاردی حیف و میل می کنند و آثاری تولید می شود که به هیچ عنوان در شأن کشور و فرهنگ غنی ما نیست؟

این سینماگر تأکید کرد: مدیریت جدید سینما باید کمیته ای را تشکیل دهد که در رابطه با این مسائل تحقیقات اساسی انجام دهند و مانع ادامه کار و فعالیت کسانی شوند که با پول های کثیف قصد دارند در روند عادی امور سینمایی کشور خلل ایجاد کنند.

کارگردان فیلم تلویزیونی «بومرنگ» سپس یکی دیگر از مشکلات بسیار مهم امروز سینمای کشور را بیکاری گسترده اهالی سینما بیان کرد و با تأکید بر اینکه نهاد صنفی سینماگران هم تدبیری برای رفع بحران معیشت سینماگران ندارد اظهار داشت: این وظیفه مدیریت جدید سینمای کشور است که به بیکاری اهالی شناسنامه دار سینما یعنی کسانی که کار و حرف و معاش شان تنها سینما بوده و از قدیمی های صنوف های مختلف سینمایی هستند رسیدگی کند.

وی ادامه داد: سایر متولیان سینما طی سال های اخیر نسبت به وضعیت بغنرج و بحرانی معیشتی اهالی سینما بی توجه بوده اند و همین اتفاق باعث شده تا روز به روز به ابعاد این فاجعه بیشتر افزوده گردد از این رو من امیدوارم با درایت، هوشمندی و تدبیر مدیر جدید سازمان سینمایی ما بتوانیم شاهد آن باشیم که حداقل بخشی از اهالی حرفه ای سینما که سال ها است ناخواسته خانه نشین شده اند مجدداً بتوانند در سینما حضور داشته باشند و سینمای کشور منحصر برای حضور و فعالیت عده ای افراد خاص نشود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۴
    0 0
    مشکل اینجاست که اهالی سینما که از بیکاری و امینیت شغلی می گویند به محض اینکه اولین پروژه به آنها پیشنهاد می شود فراموش می کنند که باز هم سفت و سخت پیگیر امنیت شغلی در سینما باشند و به همین دلیل این موضوع مهم همچنان معوق باقی می ماند... عده ای هم که همیشه کار میکنند از رانت ها و شرایط ویژه برخوردارهستند و کسی هم با آنها کار ندارد خلاصه یک قصه کهنه و قدیمی فقط دستمایه برخی مصاحبه ها می شود!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.