چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

سینمای مقاومت از منظر اهالی سینما/۲

شاهمرادی زاده: جشنواره فیلم مقاومت با تبیین یک استراتژی درست تحولی عظیم در عرصه سینمای مقاومت و دفاع مقدس به وجود آورد

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت نباید مسیری برای ردگم کنی مسئولان و مدیرانی باشد که به سینمای ارزشی و استراتژیک تعهدی ندارند؛ همه ما می دانیم که برای سینمای ارزشی و استراتژیک کار شاخصی انجام نمی شود و حتی رهبر معظم انقلاب نیز به کم کاری شدید در حوزه فرهنگی و هنری انتقاداتی داشته اند.

کارگردان فیلم سینمای «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متولیان سینما اگر واقعاً به سینمای ارزشی عرق دارند چرا آگاهانه مانع از تولید فیلم هایی می شوند که مضامینی همچون دفاع مقدس، مقاومت، انقلاب اسلامی و... دارد؟ چطور بنده به عنوان یک سینماگر سال های متمادی است که فیلمنامه های متعدد جنگی دارم و بارها تلاش کرده ام که آن ها را جلوی دوربین ببرم اما هیچ حمایتی از من نشده است؟

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت موقعی می تواند سنگری مستحکم برای دلسوزان و سینه سوختگان نظام و انقلاب باشد که اولاً از فعالان این حوزه حمایت کند و در قدم بعدی حداقل این را عنوان کند که چرا دولت و مسئولان از فیلم ها و فیلمسازان ارزشی حمایت نمی کنند؟

شاهمرادی زاده سپس با بیان اینکه اهدای جایزه به فیلمسازان مرحوم و فیلم های قدیمی نشان از کم کاری در سینمای مقاومت است اظهار داشت: وقتی سال ها است از فیلمسازان ارزشی حمایتی صورت نمی گیرد معلوم است که مسئولان مجبور می شوند آثاری را برای چندمین بار مورد توجه قرار دهند که سال ها قبل تولید شده اند. معلوم است وقتی که فیلمساز متعهدی سال ها است اجازه کار در سینمای ارزشی را ندارند مسئولان باز هم مجبور می شوند از قدیمی ها تقدیر کنند.

این سینماگر تصریح کرد: مسئولان جشنواره فیلم مقاومت نباید اجازه دهند که این رویداد بدل به یک شوی ردم گم کنی برای کم کاری متولیان سینما و کسانی که امکانات سینما را در اختیار دارند شود. ما هنرمند متعهد و پرتلاش و مردمی کم نداریم و نباید شاهد بیکاری، خانه نشینی و دلمردگی این قشر از هنرمندان شویم. من امیدوارم جشنواره فیلم مقاومت با تبیین یک استراتژی درست تحولی عظیم در عرصه سینمای مقاومت و دفاع مقدس به وجود آورد و بتواند با روحیه مطالبه گری از مسئولان آن ها را مجبور به حمایت از فیلمسازان ارزشی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.