سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

تمجید نماینده ایرانیان زرشتی از «سرو زیرآب»

فیلم سینمایی «سرو زیر آب»

سینماپرس: نماینده ایرانیان زرتشتی ‎گفت: « این فیلم حس غرور ملی را دوباره در دل زرتشتیان ایران زمین زنده کرد و به نمایندگی از ایرانی های زرتشتی سراسر کشور، از سازندگان «سرو زیر آب» تقدی و تشکر می‌کنم»

به گزارش سینماپرس: اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی گفت: حضور یکرنگ و منسجم اقوام و قومیت‌های مختلف ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به نقطه اتکا جنگ تحمیلی تبدیل شده بود.

اختیاری در ابتدا در خصوص این موضوع که اولین بار در یک فیلم سینمایی، به شهدای زرتشتی پرداخته شده است، گفت: اینکه برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران بک اثر بطور مستقیم داستان زندگی یک شهید زرتشتی را روایت میکند مسلما نه تنها موجب افتخار تک تک جامعه زرتشتیان ایران است بلکه تمامی اقشار مختلف جامعه از اقوام متفاوت به حضور و دلاوری های هموطنان غیورمند خود در سرزمینمان افتخار می‌کنند.


وی در ادامه گفت: بدون شک تولید چنین اثر ارزشمندی در ژانر سینمای دفاع مقدس و با محوریت خانواده شهدای زرتشتی موجب خشنودی همه ۳۲ خانواده شهید زرتشتی ایران در دوران دفاع مقدس و همچنین جانباران و ایثارگران زرتشتی می‌شود و در نتیجه این موضوع به وحدت ملی میان قومیت‌های مختلف می‌انجامد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: به جرات میتوان گفت، حضور یکرنگ و منسجم اقوام و قومیت‌های مختلف ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به نقطه اتکا جنگ تحمیلی تبدبل شده بود که این موضوع نشات گرفته از وحدت واحدی بود که در آن دوران سراسر کشور را در مقابل دشمنان بیمه کرده بود.

اختیاری در ادامه به تعامل محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان فیلم «سرو زیر آب» اشاره کرد و افزود: از روز اول تولید فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردان اثر صراحتا گفتم که ما یکسری خطوط قرمزی داریم که می خواهیم به این خطوط توجه لازم را انجام دهید که انصافا محمد باشه آهنگر نهایت تلاش خود را انجام دادند تا تمام ملاحظات ما در ساخت این اثر مورد توجه خود قرار دهند که خدارا شکر در این خصوص هم موفق عمل کردند.

نماینده ایرانیان زرتشیتی در پایان گفت: پیش تر در قالب یک پیام به سازندگان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» در خصوص تاثر شادمانی آفرین و افزایش غرور ملی و حس افتخار را در دل ایرانی های سراسر جهان این فیلم نکاتی را گفته بودم و مجددا تاکید می‌کنم که این فیلم سینمایی زیبا حس غرور ملی را دوباره در دل زرتشتیان ایران زمین زنده کرد و به نمایندگی از ایرانی های زرتشتی سراسر کشور، از سازندگان «سرو زیر آب» تقدی و تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است، اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی چندی پیش همزمان با آغاز اکران عمومی این اثر، متنی کوتاه خطاب به محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به شرح زیر منتشر کرده بود:
«با همت و غیرت و تلاش جنابعالی و همکاران گرانقدرتان که دلیرمردان و شیرزنان عرصه هنر و فرهنگ کشورمان “ایران” هستید، سروهای راست قامت و همیشه جاوید ایران اهورایی از زیر آب سر برآوردند. کسب دو سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمبرداری و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی، شادمانی و غرور ملی و حس افتخار را در دل هر ایرانی و به ویژه ما زرتشتیان دوباره زنده کرد.
به نمایندگی از سوی ایرانیان زرتشتی، قدردان و سپاسگزار شما هنرمندان کشورمان هستم که در راه ساخت این اثر ارزشمند، صادقانه و غیرتمندانه و با دقت فراوان، سال‌ها کوشش کردید.
باشد که در راه سربلندی ایران زمین، همواره پیروز باشید.»


گفتنی است در این فیلم گروهی از بازیگران که نقش خانواده شهید زرتشتی را ایفا می‌کنند به زبان دری با هم گفتگو می‌کنند، آتشکده زرتشتیان و نیایش و برخی از آیین‌های زرتشتیان نیز به نمایش در می‌آید. بخش‌هایی از این فیلم در روستاهای مزرعه کلانتر و مبارکه فیلمبرداری شده است و گروهی از زرتشتیان همچون موبدیار دکتر راشین جهانگیری، موبد پدرام سروش پور، رامین بامسی، بهرام بهمردی، دلنواز جوانمردی، مهربان خادمی و جمعی از زرتشتیان روستاهای مزرعه کلانتر و مبارکه نیز در تولید آن همکاری داشته اند.

فیلم «سرو زیر آب» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توانست دو سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمبرداری و سیمرغ زرین نگاه ملی را به دست بیاورد؛ و این روزها با سرگروهی سینما آزادی به اکران عمومی در آمده است.

*خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.