جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

زنده شدن یاد مدیریت اسفبار ایوبی با اولین توییت سرپرست سازمان سینمایی!/ وقتی مدیریت سینما شناختی از ستون خیمه آن ندارد!

حسین انتظامی

سینماپرس: ستون خیمه سینمای ایران سینمای ارزشی است، سینمایی که ننگ فیلمفارسی را از پیشانی صنعت سینمای ایران زدود، سینمایی که انسانیت را معنی بخشید و بدور از مفاهیم رایج در سینمای موج نو اقدام به تولید مفهومی جدید نمود، سینمایی که ژانر دفاع مقدس را در سینمای ایران معنی بخشید، سینمایی که ذهنیت مقاومت بر بستر های مختلف اجتماعی و در تقابل با مستکبران را عیان ساخت.

به گزارش سینماپرس؛ حسین انتظامی قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی به مناسبت سالگرد درگذشت علی حاتمی ضمن انتشار ویدئویی از مراسم تشییع این هنرمند، نوشت: «بیست و دو سال پیش سینمای ایران ستون خیمه خود را از دست داد و همه بزرگان را در غم خود سیاهپوش کرد. دلمان برای همه شعرهای سروده‌ نشده‌اش تنگ شده…»

درست است که مرحوم حاتمی یکی از کارگردانان خوب با نگاه ملی و سنتی در سینما بود ولی قطعا ستون خیمه سینما نبوده است!

علی حاتمی قطعا یکی از بزرگان سینمای ایران است و روایت گر دغدغه های هنری خود بوده، ولی قطعا نسبتی با ستون خیمه سینما ندارد. اصولا درسینمای ایران هیچ شخص و فردی ستون سینما نخواهد بود! پس امید آن بود که جناب سرپرست قبل از توییت هایی که ایام حضور مدیریت کاخ ورساچی دیده را یادآور می شود از مشاوران مسلط به تاریخ سینما بهره گیری می فرمودند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.