سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

در مراسم تشییع پیکر زنده یاد «پیام صابری» چه گذشت؟

مراسم تشییع پیکر پیام صابری

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر زنده یاد «پیام صابری» امروز ۲۰ آذرماه با حضور جمعی از سینماگران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر پیام صابری گریمور سینما و تلویزیون و همسر زیبا بروفه بازیگر صبح امروز سه شنبه ۲۰ آذرماه با حضور هنرمندان از ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

علی دهکردی در ابتدای این مراسم گفت: امروز در کمال تاسف و تالم برای بدرقه یکی از دوستان جوان در کنار هم قرار گرفتیم. در این لحظه نمی دانم چه باید گفت جز اینکه از خداوند بزرگ تقاضا کنیم به دوست و همکارمان زیبا بروفه همسر پیام صابری و خانواده او صبر و شکیبایی بدهد.

وی افزود: خداوند بزرگ درباره اینجور مواقع در قرآن آورده است که مصیبت مثل صاعقه است و رفتن او هم برای همه ما مثل یک صاعقه بود. من اینجا خواستم از طرف خودم و همه بازیگران و خانواده سینما تسلیت بگویم. امیدوارم شرایط شغلی و کاری ما به گونه ای پیش رود که برای ساختن کارها و گرفتن کمترین حقوق اولیه استرس نکشیم و نتیجه آن بشود توقف قلبی که می توانست به ساخت آثار بسیاری منتهی شود.

عبدالله اسکندری چهره پرداز سینمای ایران  نیز در ادامه بیان کرد: این جوان از ۲۵ سال پیش نزد من آمد. او روح بزرگی داشت و شاید این اواخر به خواسته خود نزدیک شد اما متاسفانه اجل به او مهلت نداد. آرزو می کنم خداوند به خانواده اش صبر دهد.

بعد از سخنان وی، دهکردی دوباره پشت تریبون حاضر شد و گفت: یک جوان در ناباوری از میان ما می رود. من هم مثل همه شما از رفتن پیام غافلگیر شده ام و نمی دانم چه باید گفت.

اصغر همت نیز در این مراسم تصریح کرد: معروف است که می گویند مرگ حق است اما چه موقع! کسانی که بیماری صعب العلاجی دارند گاهی تا سال ها زنده می مانند چون استرس را از خود دور کرده اند اما وقتی استرس و نگرانی هست اینگونه به زودی عزیزان را از دست می دهیم. پیام صابری هم زود رفت مخصوصا که چند ماهی بود که توانسته بود آغوش پدر بودن را درک کند. من اطمینان دارم فرزند او اهورا در سایه خداوند بزرگ آینده روشنی خواهد داشت.

جواد یحیوی مجری تلویزیون درباره درگذشت صابری اظهار کرد: این از جمله موقعیت هایی است که نمی دانم درباره آن چه باید گفت. اگر پیام صابری را می شناختید می دانید او اهل غافلگیری بود اما ما مثل همیشه در قرارهایی که داشتیم منتظریم تا از راه برسد.

مهری شیرازی چهره پرداز سینما نیز در این مراسم تصریح کرد:  متاسفم از اینکه پیام صابری رفت. خبر دردناکی برای همه بود که پیام صابری یکباره پر کشید و رفت. او بسیار انسان آرامی بود و خبر این اتفاق بسیار هولناک بود.

وی ادامه داد: من نمی دانم این غم بزرگ برای زیبا بروفه عزیز چگونه خواهد بود. من البته معتقد هستم ما آدم ها غصه نمی خوریم بلکه این غصه است که ما را از درون می خورد. درخواستم این است که با هم بیشتر مهربان باشیم. من می دانم عشق بین زیبا و پیام بسیار زیاد بود. برای زیبا آرزوی صبر دارم و امید دارم اهورا را آنچنان که پیام می خواست بزرگ کند.

شیرازی در پایان سخنانش گفت: ما جوانی سالم را از دست دادیم و این یک ضایعه بزرگ برای سینمای ایران است.

یحیوی بعد از سخنان مهری شیرازی با اشاره به درگذشت فرج الله حیدری اظهار کرد: مراسم ختم فرج الله حیدری در مسجد امیرالمومنین برگزار می شود و خواستم اینجا هم از او یاد کنم تا به پاس یک عمر فعالیت بی نظیر او در مراسم dادبودش حضور پیدا کنیم.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینمای ایران در ادامه عنوان کرد: خیلی سخت است که ما پیرمردها درباره جوانان صحبت کنیم مخصوصا جوانی که یکی از گل های سینمای ایران بود. او بسیار سالم و پاک زیست و هر بار با او تماس گرفتم در کنار همسرش بروفه بود.

حین سخنان وی صدای مادر پیام صابری که با اشک همراه بود بلند شد و همه را متألم کرد. علی اکبری سپس تاکید کرد که صابری جاودانه شد و امیدوار است خداوند تحمل رفتن او را به  همه دوستان و خانواده اش بدهد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به شخصیت او گفت: صابری بدون هیچ تنشی در کارها فعالیت خود را پیش می برد و اخلاق بسیار خوب و حرفه ای داشت من امیدوارم فرزندش هم روزی جای او را بگیرد.

در این مراسم هنرمندانی از جمله عبدالله اسکندری، علی دهکردی، حسین تبریزی، اصغر همت، بابک کایدان، افسر اسدی، همایون اسعدیان، امین حیایی، جواد افشار، برزو نیک نژاد، محمدرضا شفیعی و... حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.