یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

نقش سینما در صحنه جنگ نرم/۴

قهرمانی: اغلب مدیران فرهنگی و سینمایی به سمت نطفه ناسالم جامعه هنری گرایش دارند/ بی توجهی به منویات مقام معظم رهبری بخشودنی نیست!

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی طرح وظایف جامعه‌ هنری توسط رهبر معظم انقلاب در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان گفت: زیربنای جامعه هنری ما از سینما و تئاتر گرفته تا بخشی از حوزه موسیقی سالم و پاک نیست و متأسفانه اغلب مدیران فرهنگی و سینمایی به سمت نطفه ناسالم جامعه هنری گرایش دارند و همین ها باعث شده تا ما شاهد کارهای ارزشمند در حوزه فرهنگی و هنری کشور نباشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: کسانی سنگ بنا و فونداسیون هنر در کشور ما را بنا گذاشتند که هرگز نظرات شان مبتنی بر خواست مردم و انقلاب اسلامی نبوده و نیست؛ کاهلی و بی توجهی های مفرط همواره در ارکان هنری کشور ما وجود داشته و متأسفانه حوزه فرهنگی و هنری در دست کسانی بوده که تربیت شده افراد ناپاک بودند و این سیر همچنان تاکنون ادامه پیدا کرده است و ما در این زمینه دچار خسران هستیم.

قهرمانی سپس با بیان اینکه این مسأله در مجموعه سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد تصریح کرد: البته بنده منظورم به هیچ یک از کارکنان و کارمندان شریف این نهادها نیست؛ مسأله بنده مدیرانی هستند که در مسند امور قرار دارند و به غیر از تعداد اندکی از افراد مومن و انقلابی که پس از انقلاب اداره امور را در دست داشته اند مابقی افراد به سمت این نطه ناپاک گرایش پیدا کرده اند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: این ها خاستگاه شان سینمای مبتذل است و اگر امروزه شاهد هستیم ابتذال را در سینما بیش از پیش ترویج می کنند دنبال دستیابی به اهدافی هستند که خودشان می دانند این اهداف چیست!؛ علایق و گرایش آن ها همین سینمای مبتذل است و متأسفانه علیرغم تأکیدها و هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری ما همچنان شاهد هستیم که آن ها به منویات ایشان توجهی ندارند و هر کاری که خودشان بخواهند انجام می دهند.

وی تأکید کرد: آقایان میدان را به افرادی داده و می دهند که دغدغه ای برای تولید آثار استراتژیک و ارزشی ندارند و می خواهند سینما را وسیله ای برای ترویج ابتذال کنند؛ همه این اتفاقات نشان دهنده بی توجهی به اصول اساسی ارزشی و مقام معظم رهبری است و بی توجهی به منویات مقام معظم رهبری بخشودنی نیست!

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: از سوی دیگر برخی نهادهای ارزشی هم باید در انتخاب و گزینش افراد دقت لازم را داشته باشند؛ واقعاً چه معنایی دارد که کسی فیلم دفاع مقدسی را بسازد که جزو سردمداران فتنه سال ۸۸ بوده است؟ چرا این شخص باید بیاید و فیلم جنگی و دفاع مقدسی بسازد؟ چرا میدان از نیروهای انقلابی و ارزشی واقعی تهی می شود و سینما به دست این افراد می افتد؟

قهرمانی متذکر شد: این چه فیلمی بود که همه را از جنگ و دفاع مقدس متنفر می کرد؟ چرا ما همچنان حتی در گزینش و انتخاب افراد هم ضعف داریم و نتوانستیم یک ثبات درست در سینمای کشورمان ایجاد کنیم و نیروهای ولایتمدار و متعهد را شناسایی کرده و از آن ها برای تولید آثار ارزشی بهره ببریم؟ نهادهای انقلابی که بودجه هایی برای تولید آثار استراتژیک در اختیار دارند باید به این مقوله بسیار مهم فکر کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: باعث شرم و تأسف است که ما در کشور امام زمان (عج) فیلمی در رابطه با زندگی ایشان نداریم؛ باعث شرم است که مسئولان ما این چنین منفعلانه با مسائل دینی و ارزشی برخورد می کنند و به جای آنکه سینمای ما سرشار از فیلم های ارزشی و دینی و دفاع مقدسی و استراتژیک باشد و در رابطه با شهدای مدافع حرم و زندگی ائمه اطهار (ع) و امثالهم فیلم بسازیم مرتباً آثار سخیف و نازل و مبتذل تولید می کنیم و جامعه را به سمت انحطاط می بریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.