چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

نقش سینما در صحنه جنگ نرم/۵

بهمنی: امروزه دشمن از طریق همه ابزارهای رسانه ای تهاجم فرهنگی را با جدیت ادامه می دهد و در سیستم مدیریتی هم نفوذ کرده است!

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پی طرح وظایف جامعه‌ هنری توسط رهبر معظم انقلاب در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان گفت: امروزه دشمن از طریق همه ابزارهای رسانه ای تهاجم فرهنگی را با جدیت ادامه می دهد و در سیستم مدیریتی هم نفوذ کرده است، آن ها مأموریت شان را بهترین شکل ممکن انجام می دهند و این وظیفه ما است که در مقابل آن ها ساکت ننشینیم و هرچه در توان داریم علیه شان به کار گیریم.

کارگردان فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم برخی افراد هنوز جنگ نرم را باور نکرده اند؛ ما اگر جنگ نرم را باور کرده باشیم لازم است اقداماتی جدی و اساسی انجام دهیم؛ اولین شرط آن است که ما درست مانند جنگ سخت، منطقه ای که دشمن به آن حمله کرده را شناسایی کنیم و سپس در مقام دفاع برآمده و دست به طراحی عملیاتی بزنیم و آن ها را سرنگون کنیم.

وی ادامه داد: البته جنگ نرم سخت تر از جنگ سخت است چون نمی دانیم دشمن چقدر حوزه فرهنگ را اشغال کرده؟ تشخیص این امر بسیار سخت است و باید شناسایی درستی توسط کارشناسان صورت بگیرد. باید دید دشمن در این اشغال گری های فرهنگی چه بلایی سر مردم و مملکت آورده؟ همه این اتفاقات نیاز به ساعت ها کار کارشناسی و برنامه ریزی های کلان دارد.

بهمنی سپس با تأکید بر اینکه این وظیفه مدیران فرهنگی است که با درایت و تدبیر این مسائل را رصد و شناسایی کنند اظهار داشت: مدیران باید با برنامه ریزی مناسب حوزه اشغالی را آزاد کرده و آن را  بازسازی کنند اما متأسفانه ما در وضعیت پیچیده ای هستیم! مدیران ما دچار آشفتگی هستند و از سوی دیگر نیروهای رزمنده جبهه جنگ نرم نیز دچار تشتت اند و سازماندهی ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» خاطرنشان کرد: متأسفانه باوری غلط حتی در بین برخی نیروهای انقلابی ما وجود دارد و آن ها تصور می کنند که وضعیت مطلوبی در کشور وجود دارد در صورتی که هم آن ها و هم همه جامعه در آماج مستقیم حملات دشمن قرار دارند. عده ای دیگر هم که متوجه شرایط هستند به دلیل عدم داشتن انسجام و آشفتگی های فراوان نمی توانند در مقابل دشمنان کاری شایسته انجام دهند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا شما تنها نیروهای رزمنده جبهه جنگ نرم را مقصر می دانید یا معتقد هستید سیستم مدیریت فرهنگی کشور در این خصوص دچار نوعی انفعال و اهمال کاری شده تصریح کرد: وقتی صحبت از جنگ است همه چیز در آن پیدا می شود! ما آشفتگی در نیروهای خودی داریم و از سوی دیگر دشمن به وظیفه خود درست عمل می کند. دشمن به بهترین شکل ممکن از همه ابزارهای رسانه ای اش علیه ما استفاده می کند و حتی در مراکز فرهنگی ما هم رخنه کرده است.

بهمنی تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که همانطور که در جنگ سخت نفوذ و ستون پنجم دشمن وجود دارد در جنگ نرم هم این اتفاقات وجود دارد و ما قطعاً با نفوذی های دشمن در جبهه خودی مواجه هستیم و از سوی دیگر بی تدبیری های مفرط و اهمال کاری های فراوان هم مزید بر علت شده و ما در جبهه فرهنگی دچار آشفتگی شدید شده ایم.

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه نیروهای انقلابی با یکدیگر متحد شوند اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز است جبهه انقلاب با یکدیگر منسجم و متحد شوند و در برابر هجمه دشمنان نظام و انقلاب و دین و شریعت آرایش جنگی درستی شکل دهند؛ این وظیفه یکایک ما است که مأموریت مان را به بهترین و درست ترین شکل ممکن انجام دهیم و نگذاریم دشمنان این آب و خاک هر غلطی که می خواهند بکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.