دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

ردیف پیانوی استاد مرتضی محجوبی به چاپ دوم رسید

کتاب ردیف پیانوی استاد مرتضی محجوبی

سینماپرس: کتاب ردیف پیانوی استاد مرتضی محجوبی اثر بهار برخوردار، به چاپ دوم رسید.

به گزارش سینماپرس، کتاب ردیف پیانوی استاد مرتضی محجوبی اولین و تنها کتاب از ردیف پیانوی این موزیسین فقید است که به خط نت موسیقی بین المللی بوده و چاپ اول آن در تابستان ۱۳۹۷ توسط انتشار هنر و فرهنگ منتشر گردید، با استقبال بسیار خوب مخاطبان در کمتر از ۴ ماه به چاپ دوم رسیده است.

بهار برخوردار پژوهشگر موسیقی و مولف این کتاب در ارتباط با چاپ دوم آن گفت: «در پی درخواست های بسیار زیاد مخاطبان برای چاپ دوم، نمونه صوتی کتاب را که مشتمل بر ۱۳۸ گوشه تفکیک شده در ۷ دستگاه و ۵ آواز است، برای استفاده علاقه مندان آماده کرده ام که به همراه کتاب ارائه شده است. همچنین برای هنردوستانی که پیش از این چاپ اول کتاب را تهیه کرده اند و نیز همه علاقه مندان به پیانو نوازی ایرانی؛ امکان دانلود نمونه صوتی کتاب به صورت رایگان و از طریق سایت pianoirani.ir فراهم شده است. علاوه براین، در چاپ دوم امکان تهیه نسخه الکترونیکی کتاب (فایل PDF) فراهم شده است که این مورد نیز از طرف هموطنان خارج از کشور بسیار تقاضا شده بود. این کتاب ماه گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان مرجع به دو پرونده پیانو نوازی به شیوه استاد محجوبی و شیوه نوازندگی پیانو کلاسیک ایرانی اضافه شده است.»

تألیف کتاب «ردیف پیانو» مرتضی محجوبی، در مجموع پنج سال زمان برده و یکی از بزرگترین خلأهای موجود در پیانو نوازی ایرانی و آموزش تکنیک‌های آن را برطرف ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.