جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

اعلام آثار بخش «نسل» برلیناله / حضور «تَتو»

فیلم کوتاه «تتو»

سینماپرس: فهرست فیلم های راه یافته به بخش «نسل» دوره شصت و نهم جشنواره برلین در حالی اعلام شد که فیلم کوتاه «تتو» به کارگردانی فرهاد دل آرام تنها اثر ایرانی است که در آن به چشم می خورد.

به گزارش سینماپرس، شصت‌ونهمین برلیناله که از ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) برگزار می‌شود، اسامی شرکت‌کنندگان در بخش «جنراسیون» یا «نسل» این دوره را نیز معرفی کرد.

فیلم‌های این بخش از میان نزدیک به ۲۵۰۰ شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و در مجموع ۶۲ فیلم کوتاه و بلند از ۳۶ کشور و تولیدکننده در دو بخش «کا پلاس» و «۱۴ پلاس» به نمایش درمی‌آید.

تنها فیلم ایرانی حاضر در این بخش که تاکنون تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره شصت و نهم برلین محسوب می‌شود، فیلم کوتاه «تتو» است.

جشنواره برلین امسال (۲۰۱۹) برخلاف معمول سال‌های اخیر فیلم بلندی از ایران انتخاب نکرده اما سینمای ایران در بخش «نسل‌» برلین یک نماینده دارد؛ فیلم کوتاه «تَتو» به کارگردانی فرهاد دل‌آرام.

بخش «نسل‌» از بخش‌های اصلی و رقابتی جشنواره برلین است که در ۲ بخش کوتاه و بلند برگزار می‌شود.

سال گذشته سینمای ایران با فیلم بلند «درساژ» در این بخش حضور داشت که در پایان نیز تقدیر ویژه هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کرد.

بخش Generation یا «نسل‌ها» بر فیلم‌هایی متمرکز است که جهان را از چشم شخصیت‌های جوان می‌بینند و آینه تمام نمای زندگی، افکار و احساسات جوانان هستند.

فرهاد دل‌آرام کارگردان فیلم «تتو» دانش‌آموخته‌ سینما در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است و تاکنون ۶ فیلم کوتاه داستانی و بلند ساخته است. آخرین فیلم او «دور از خانه» در جشن خانه سینمای سال گذشته حضور داشت.

فیلمنامه‌ این فیلم پانزده دقیقه‌ای بر اساس طرحی از دنا رسام نوشته شده است و تهیه‌کنندگی این اثر را هم بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «برای تمدید گواهینامه رانندگی، دختری جوان به دلیل تَتوهایش به شهرک آزمایش فرستاده می‌شود.»

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: فیلمنامه‌نویس و کارگردان: فرهاد دل‌آرام بر اساس طرحی از دنا رسام، تهیه‌کننده: دنا رسام، بازیگران: بهدخت ولیان، آناهیتا اقبال‌نژاد، علیرضا ثانی‌فر، مجتبی فلاحی، پوریا شکیبایی، محسن رومی، زهرا میرزایی، نوید عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، تدوینگر: میثم مویینی، صداگذاری و میکس: امیرحسین قاسمی، طراح صحنه و لباس: علی‌پویا قاسمی، صدابردار: سعید زند، فرزین زند، چهره‌پرداز: امیر ترابی، مدیر تولید: دیاکو خاکی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسین مشعلی، دستیار دوم کارگردان: نگار نقوی، منشی صحنه: امین صدرایی، طراح استوری بورد: فائزه نکونام، عکاس: محمد معصومی، طراح گرافیک: فرناز کاویانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.