سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

هیأت داوران جشنواره فجر از منظر سینماگران/۴

شاهمرادی زاده: داوران فیلم ها را بر اساس محتوا ارزیابی کنند/ مسئولان سینمای ایران را عقیم کرده اند

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما همزمان با فعالیت هیأت داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: داوران فیلم ها را بر اساس محتوا ارزیابی کنند و اجازه ندهند تا در جشن پیروزی انقلاب فیلم هایی مورد توجه قرار بگیرند که با فرهنگ و آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی مغایرت دارند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: افسوس و صد افسوس که تنها عنوان جشنواره فیلم «فجر» باقی مانده است و در باطن هیچ خبری از فجر و انقلاب در این رویداد نیست! ای کاش حداقل اسم این جشنواره را عوض می کردند تا سینه سوختگان و دغدغه مندان نظام و انقلاب اسلامی بیشتر غمناک نمی شدند.

وی ادامه داد: ما در سینمای ایران نیاز به فیلم های ارزشمندی همچون «از کرخه تا راین»، «بازمانده»، «حماسه مجنون» و امثالهم داریم که هم در ساختار قوی بودند و هم در محتوا حرف های جدی برای گفتن داشتند اما افسوس که سال ها است در سینمای کشورمان خبر چندانی از تولید این نوع آثار ارزشی نیست و اگر قدمی هم برداشته می شود تنها از سوی برخی فیلمسازان دغدغه مند است که حمایت هم نمی شوند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دلیل عدم حمایت و بی توجهی مسئولان نسبت به سینمای استراتژیک چیست اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل بی توجهی مسئولان عدم اتحاد میان سینماگران انقلابی است. بنده معتقدم همه ما سینماگران انقلابی و دغدغه مند باید پشت در پشت هم باشیم و دست در دست هم دهیم و همه تلاش مان را به کتار برده و مسئولان کشور را مجبور کنیم تا در کنار ما و در کنار انقلاب اسلامی قرار بگیرند و برای سینمای کشور دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورند.

شاهمرادی زاده تصریح کرد: مسئولان سینمای ایران را عقیم و ما را بدبخت کرده اند؛ آن ها نباید زیر قیومیت آمریکای خونخوار قرار بگیرند. متأسفانه وضعیتی در سینمای کشور حاکم شده که دست اندرکاران تولید آثار ارزشی همواره با بی مهری مواجه می شوند.

وی در همین راستا یادآور شد: زمانی که فیلم ارزشمند، فاخر، شریف و بزرگ «توفان شن» ساخته شد اغلب اهالی همین سینما به ما توهین کردند! ‌ می دانید چرا؟ چون آن ها هیچ عقیده و اعتقادی به انقلاب و نظام اسلامی نداشتند. آن ها سینما را بسیار عقیم کرده اند. آن ها فیلم هایی مانند «حوض نقاشی» را می خواهند که علیه این مملکت است.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو افزود: ما باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم. امروزه جشنواره فیلم فجر ماهیت اصلی خود را از دست داده و بدل به جشنواره ای غربی شده که در آن هیچ نوع نشانی از اسلام و انقلاب وجود ندارد. در هر صورت بنده امیدوارم با همین بضاعت اندک باز هم داوران فجر سی و هفتم به فیلم های استراتژیک توجه ویژه و جدی داشته باشند و اجازه ندهند تا آثار ضد ارزشی و ضد انقلابی و... مورد توجه قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.