سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

در مراسم گلدن گلوب فرانسه؛

«برادران سیسترز» بهترین فیلم جوایز لومیر شد

فیلم «برادران سیسترز»

سینماپرس: فیلم سینمایی «برادران سیسترز» موفق شد در مراسم اهدای جوایز لومیر ۲۰۱۹، سه جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمبرداری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «برادران سیسترز» به کارگردانی ژاک اودیار دیشب در مراسم اهدای جوایز لومیر فرانسه که از سوی انجمن مطبوعات خارجی فرانسه اهدا می‌شود و هم‌تای گلدن گلوب آمریکاست، موفق به کسب جایزه اصلی شد.

این وسترن انگلیسی زبان سه جایزه شامل جایزه بهترین کارگردانی برای اودیار، فیلمبرداری برای بنوا دبی و جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

اودیار گفت همه این افتخار را تقدیم خواکین فینیکس و جان سی. رایلی بازیگران نقش‌های اصلی فیلمش می‌کند.

این مراسم ادای احترامی نیز برای جین بیرکین کرد. این بازیگر بریتانیایی که در دهه ۱۹۶۰ به شهرت رسید و هم‌بازی سرگی گینزبورگ بود روی صحنه آمد و از  پی‌یر گریمبلات که او را برای بازی در فیلم «شعار» در سال ۱۹۶۹ در کنار گینزبورگ انتخاب کرد تشکر کرد.

همچنین کلود للوش در این مراسم تجلیل شد و اولین تصاویر از فیلم در دست اکران وی با عنوان «بهترین سال‌های زندگی‌های ما» به نمایش درآمد. او بازیگران ۵۰ سال پیش خود را در این فیلم دوباره در کنار هم آورده است.

در مراسم اهدای جوایز لومیر جایزه بهترین بازیگر مرد به الکس لوتز برای بازی در فیلم «گای» رسید که داستان یک خواننده پاپ پا به سن گذاشته را روایت می‌کند. لوتز نویسنده فیلمنامه و کارگردان فیلم هم بود. این فیلم همچنین جایزه بهترین موسیقی را برای ونسان بلانشا و رومن گرافی به ارمغان آورد.

الودی بوشه نیز برای بازی در فیلم «در دستان امن» جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد. او در همین بخش نامزدی سزار ۲۰۱۹ را نیز کسب کرده است.

جایزه بهترین فیلم نخست نیز به خاویر لوگراند برای درامی با عنوان «بازداشت» رسید. «بازداشت» موفق به کسب جایزه شیر نقره‌ای جشنواره ونیز امسال نیز شده است. این فیلم نامزدی ۱۰ بخش از جوایز سزار را نیز به دست آورده است.

«دختر» ساخته لوکاس دونت از نتفلیکس نیز که در کن موفق ظاهر شد و جازه بهترین فیلم فلمیش را برد به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب شد.

جایزه بهترین فیلم‌نامه به پی‌یر سالوادوری، بنوا گرافین و بنجامین کاربیت برای «دردسر با تو» اهدا شد و جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «جاده سامونی» ساخته استفانو ساوونا رسید.

«دیلیلی در پاریس» ساخته میشل اوکلو به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.