پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

در پی درخواست سینماگران و رسانه ها؛

آقای دبیر! امکان نمایش فیلم های خارج از مسابقه را در سینمای اصلی رسانه ها فراهم کنید!

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: جشنواره فیلم فجر پر اهمیت ترین رویداد سینمایی در کشور است؛ اینک همزمان با ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی شایسته است مسئولان جشنواره کام هنرمندان و اهالی رسانه را شیرین کنند و برای رونق بخشی و شکوه بیشتر به جشنواره فجر انقلاب، امکان نمایش برای فیلم های خارج از مسابقه را در سینمای اصلی رسانه ها یعنی پردیس سینمایی ملت فراهم کنند.

به گزارش سینماپرس ۳ اثر سینمایی «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی، «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند و «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند جزو آثاری هستند که در بخش خارج از مسابقه این دوره از جشنواره به نمایش در می آیند. البته برای جدیدترین اثر سینمایی سیروس الوند تنها یک نمایش در پردیس سینمایی چارسو در نظر گرفته شده و مسئولان جشنواره نام این فیلم را به صورت رسمی به عنوان یکی از آثار بخش خارج از مسابقه جشنواره اعلام نکرده اند.

در هر صورت نکته قابل تأمل در رابطه با نمایش فیلم های خارج از مسابقه این است که این فیلم ها در سینمای اصلی جشنواره یعنی سینمای رسانه ها نمایش داده شوند و تنها چند اکران بسیار محدود در پردیس چارسو و برخی از شهرستان ها دارند. اتفاقی عجیب که حاکی از سیاست گذاری های غلط مسئولان جشنواره و تأکیدی جدی بر بی تدبیری آن ها است و با واکنش منفی از سوی منتقدان، اهالی رسانه و سینماگرانی که فیلم های شان در بخش خارج از مسابقه حضور دارد روبرو شده است چرا که همیشه در همه جشنواره های معتبر دنیا همه فیلم ها در سینمای رسانه ها به نمایش درمی آیند اما بدعت گذاری مسئولان جشنواره مانع از انجام این امر مهم شده است.

جشنواره فیلم فجر طی روزهای جمعه و شنبه ۱۹ ام و ۲۰ ام به دلیل ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تعطیل است اما مسئولان جشنواره این امکان را دارند که بعد از اذان مغرب امکان اکران فیلم های خارج از مسابقه را در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه و منتقدان فراهم کند و یا اینکه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه سانس های ویژه ای در نظر بگیرند و این ۳ فیلم را برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش بگذارند.

امید است مسئولان فجر سی و هفتم با این کار ضمن پرشور و نشاط تر شدن این رویداد سینمایی همزمان با جشن های ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دل سینماگرانی که از عدم نمایش فیلم های شان به درد آمده است را به دست بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.