سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

سینمای ایران در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی/۹

شاهمرادی زاده: سینمای ما مقابل دشمنان دچار وادادگی شده است/ کدامیک از سینماگران حاضرند پرچم آمریکا را آتش بزنند؟

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مسئولان ضعیف و عقیم از سینماگران انقلابی برای تولید آثار ارزشی حمایت نمی کنند؛ بنده صراحتاً عنوان می کنم که سینمای ما طی ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد نه تنها در مقابل دشمنان ایستادگی نکرده که دچار وادادگی هم شده است و این اتفاق برای ما مایه شرمساری است.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاید طی سال های پس از انقلاب اسلامی همیشه مسئولان دولت ها جواب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را داده باشند و جلوی آن ها به صورت کلامی کوتاه نیامده باشند؛ شاید همه روسای جمهور ما طی ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته در مقابل آمریکا سرخم نکرده باشند اما ما در سینمای مان حتی یک فیلم برای مقابله با سینمای کثیف و ضد ایرانی، آمریکایی ها تولید نکرده ایم.

وی ادامه داد: این در حالی است که سینمای آمریکا با همکاری لابی های صهیونیستی سال های متمادی است که علیه نظام و انقلاب اسلامی و کشور ما فیلم تولید می کند و فیلم های کثیفی مانند «۳۰۰» و یا امثال آن را می سازد اما ما اگر تعداد اندکی آثار ارزشمند و انقلابی و استراتژیک هم تولید می کنیم آن ها را در پستوها قایم می کنیم و حمایتی از آن ها به عمل نمی آوریم و این فیلم ها هرگز در سطح جهانی دیده نمی شوند تا برای مردم دنیا روشنگری کنند.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: چرا دنیا نباید فیلم های درخشانی نظیر «از کرخه تا راین»، «ماجرای نیمروز»، «بازمانده» و... را ببیند اما در عوض مسئولان ما فیلمی مانند «مشق شب» را به همه جشنواره های دنیا می فرستند؟ چرا ما باید در سینمای کشورمان شاهد تولید فیلم هایی مانند «حوض نقاشی» باشیم و این فیلم ها در دنیا دیده شوند اما فیلم های ارزشمندمان دیده نشده و مورد توجه قرار نگیرند؟

این سینماگر تصریح کرد: سال ها است بنده و امثال بنده که دغدغه ترویج آرمان های نظام و انقلاب اسلامی را داریم مرتباً فریاد زده و می زنیم که کسی با ما همکاری نمی کند، طرح های ما در حال خاک خوردن است، کسی به ما بودجه نمی دهد، کسی از ما حمایت نمی کند اما متأسفانه باز هم شاهدیم که هیچ اتفاق نمی دهد و روز به روز وضعیت سینمای کشور بیشتر فلاکت بار می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» در پایان این گفتگو افزود: ما در کشورمان سینمای غیرتی، انقلابی و ایرانی نداریم! بنده تأکید می کنم که بخش عمده ای از سینماگران ما که این روزها از بودجه بیت المال فیلم هایی تولید می کنند که به درد کشور نمی خورد حتی حاضر نیستند برای یک بار هم که شده پرچم آمریکا را آتش بزنند و حتی اگر جایی ببینند که کسی پرچم آمریکا را آتش می زند فرار هم می کنند! همانطور که در جشنواره فیلم فجر و در شب ۲۲ بهمن ما هیچ کدام شان نمی روند و شعار الله اکبر نمی دهند! این ها همه درد است و همه این اتفاقات است که سینمای ما را خنثی و بی هویت کرده و امیدوارم که مسئول دغدغه مندی پیدا شود و به این مسأله رسیدگی کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.